D 2008

Příprava na povolání jedinců se specifickými poruchami učení

BARTOŇOVÁ, Miroslava a Dana NAVRÁTILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Příprava na povolání jedinců se specifickými poruchami učení

Název česky

Příprava na povolání jedinců se specifickými poruchami učení

Název anglicky

Professional orientation of people with specific learning difficulties

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant) a Dana NAVRÁTILOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, s. 95-114, 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026673

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

9788073151676

Klíčová slova anglicky

pupil with specific learning difficulties career counseling professional orientation diagnostics education assessment teacher secondary schools primary schools educational counselor
Změněno: 6. 1. 2009 16:55, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

Problematice profesní orientace u dospívajících se v současné době věnuje řada výzkumů v různých zemích. Profesní orientace je chápána jako dlouhodobý proces začleňování mladých lidí do světa práce. Záměrem našeho příspěvku je na základě provedeného výzkumu informovat odbornou veřejnost o základních otázkách v oblasti profesní orientace u jedinců se specifickými poruchami učení (dále SPU). Výzkumné šetření bylo provedeno v rámci Jihomoravského kraje. Jeho respondenty byli výchovní poradci základních a středních škol vzdělávající žáky s SPU.

Anglicky

Professional orientation of adolescents is nowadays presented by many researches in different countries. Professional orientation of adolescents is a long-term process of integrating young people into the workplace. The aim of this article is informing specialists about basic questions in the field of professional orientation of individuals with specific learning difficulties. The research was done in the South Moravian Region. Educational counselors at elementary and secondary schools were the respondents.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání