2008
Příprava na povolání jedinců se specifickými poruchami učení
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Dana NAVRÁTILOVÁZákladní údaje
Originální název
Příprava na povolání jedinců se specifickými poruchami učení
Název česky
Příprava na povolání jedinců se specifickými poruchami učení
Název anglicky
Professional orientation of people with specific learning difficulties
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant) a Dana NAVRÁTILOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, s. 95-114, 2008
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00026673
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
9788073151676
Klíčová slova anglicky
pupil with specific learning difficulties career counseling professional orientation diagnostics education assessment teacher secondary schools primary schools educational counselor
Změněno: 6. 1. 2009 16:55, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Problematice profesní orientace u dospívajících se v současné době věnuje řada výzkumů v různých zemích. Profesní orientace je chápána jako dlouhodobý proces začleňování mladých lidí do světa práce. Záměrem našeho příspěvku je na základě provedeného výzkumu informovat odbornou veřejnost o základních otázkách v oblasti profesní orientace u jedinců se specifickými poruchami učení (dále SPU). Výzkumné šetření bylo provedeno v rámci Jihomoravského kraje. Jeho respondenty byli výchovní poradci základních a středních škol vzdělávající žáky s SPU.
Anglicky
Professional orientation of adolescents is nowadays presented by many researches in different countries. Professional orientation of adolescents is a long-term process of integrating young people into the workplace. The aim of this article is informing specialists about basic questions in the field of professional orientation of individuals with specific learning difficulties. The research was done in the South Moravian Region. Educational counselors at elementary and secondary schools were the respondents.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|