k 2008

Reakce na školní zátěž: longitudinální perspektivy

KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK

Základní údaje

Originální název

Reakce na školní zátěž: longitudinální perspektivy

Název anglicky

Responses to academic stress: longitudinal perspectives

Autoři

KOHOUTEK, Tomáš (203 Česká republika, garant), Jan MAREŠ (203 Česká republika) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika)

Vydání

XVI celostátní konference ČAPV: Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/08:00028431

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

stress; coping; early adolescence; school achievement
Změněno: 16. 3. 2010 14:25, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek sleduje vztahy mezi problémy a způsoby zvládání v kontextu školního prostředí. Vychází z dat, získaných dotazníkem CTK u 150 adolescentů ve 13 a v 15 letech v rámci české části studie ELSPAC. Sledujeme rozdíly v úrovni faktorově analyticky odvozených okruhů problémů i způsobů zvládání a na základě výsledků korelační analýzy diskutujeme o vývojových trendech mezi 13. a 15. rokem věku.

Anglicky

The study observes relationships between problems and ways of coping with them in tje context of school environment. It is based upon the questionnaire data from the sample of 150 early adolescents from the Czech part of ELSPAC study. We observe the differences of the factor-analytically derived scales of problems and ways of coping in 13 and 15 years of age, and with the support of the results of correlational analysis discuss the possible onthogenetical trends between 13 and 15 years of age.

Návaznosti

AV0Z70250504, záměr
Název: Člověk v kontextech celoživotního vývoje
MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti