VÍT, Michal a Zdenko REGULI. Koncepce výuky sebeobrany na středních školách (Full text on CD-ROM enclosed). Online. In Sport a kvalita života 2008. Brno: Masarykova Univerzita, 2008. s. 168-168, 183 s. ISBN 978-80-210-4716-7. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Koncepce výuky sebeobrany na středních školách (Full text on CD-ROM enclosed)
Název anglicky Schooling conception of selfdefence on high schools
Autoři VÍT, Michal (203 Česká republika, garant) a Zdenko REGULI (703 Slovensko)
Vydání Brno, Sport a kvalita života 2008, od s. 168-168, 183 s. 2008.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/08:00034067
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-210-4716-7
Klíčová slova anglicky Pedagogy of sport; school physical education; combatives; selfdefence
Štítky combatives, Pedagogy of sport, school physical education, selfdefence
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Michal Vít, Ph.D., učo 54174. Změněno: 9. 3. 2009 23:00.
Anotace
Autoři shrnují poznatky o výuce úpolů na primární, sekundární i terciální úrovni českého vzdělávacího systému a na jejich základě vyvozují závěry pro praxi. Předkládají projekt výuky sebeobrany zaměřený na komplexní přístup k dané problematice. Zdůrazněna je především multidisciplinární povaha výuky sebeobrany. Projekt sebeobrany pro střední školy propojuje problematiku úpolů se znalostmi z psychologie, teorie komunikace, práva, anatomie, taktiky aj. Z tohoto důvodu projekt obsahuje i cvičení pro nácvik pádové techniky, útěkových situací a komunikačních modelových sebeobranných situací. Tím autoři poukazují na fakt, že výuka sebeobrany na středních školách nemá být chápána pouze jako souhrn obranných technik, ale jako ucelená výchova k vlastní bezpečnosti.
Anotace anglicky
Authors sumarize information about combatives teaching at basic schools, secondary schools, and at universities. They deduce conclusions for teaching combatives on that information basis. Project of complex self-defence training is described. The multidisciplinary approach is highlighted here. Projecs self-defence for secondary schools contains falling techniques, flight reactions and model communication situations for self-defence. Authors confirm fact, that self-defence training at secondary schools shouldn't be only catalogue of selfdefence techniques, but rather complex education to self safety.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 23:12