2008
Společenské výdaje firem: Solidarita nebo marketing?
KLÍMOVÁ, ViktorieZákladní údaje
Originální název
Společenské výdaje firem: Solidarita nebo marketing?
Název anglicky
Social expenditures of firms: Solidarity or marketing?
Autoři
KLÍMOVÁ, Viktorie (203 Česká republika, garant)
Vydání
Banská Bystrica, Podnikateľské modely sociálnej ekonomiky, od s. 1-4, 500 s. 2008
Nakladatel
Univerzita Mateja Bela
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/08:00025017
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-8083-663-4
Klíčová slova anglicky
expenditures; marketing; solidarity
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 11. 2008 15:40, doc. Ing. Viktorie Klímová, Ph.D.
V originále
Firmy s rostoucí velikostí a zvyšujícím se obratem (ziskem) stále častěji a větších objemech směřují finanční prostředky do realizace nákupů společensky prospěšných výrobků či služeb. To může mít nejrůznější podobu či formu. Jsou však tyto výdaje ve skutečnosti jen formou projevu solidarity resp. kompenzací alokační neefektivnosti trhu? Nebo se jedná o dobře promyšlený marketingový tah, plně srovnatelný s komerční reklamou, jehož jediným cílem je dosažení budoucího zisku? Na první pohled se může zdát, že je to v podstatě jedno, pokud je dosaženo pozitivních společenských přínosů. Příspěvek přináší zamyšlení nejen nad tím, jestli tomu tak skutečně je, ale zejména hodnotí, komu vlastně přináší vybrané typy výdajů užitek. Hledá dále odpověď na některé související relevantní otázky, zejména: Jsou jednotlivé oblasti podpory v konkurenčním postavení? Lze objektivně říct, která oblast má vyšší společenský užitek? A zajímá to vůbec firmy? Na základě syntézy těchto dílčích poznatků jsou pak formulována některá doporučení směrem k firmám.
Anglicky
Firms with growing size and turnover (or profit) more and more often and in higher and higher sums invest their finance into buying of social beneficial goods and services. It can have various shapes or forms. But are these expenditures really only expression of solidarity, respective compensation of market inefficiency? Or it is well-considered marketing trick that is fully comparable with commercial advertisement and whose only aim is to reach future profit? At first glance it can seem that it does not matter in case of that positive social results are achieved too. The article does not bring only contemplation if it is really true but it especially judges for who these expenditures are in fact useful. It is also finding answers on some relevant questions. Are individual fields of support in competitive position? Is it possible to objectively say which field of support has higher social benefit? And are the firms interested in it at all? On the basis of synthesis of these partial findings some recommendations for firms are suggested.
Návaznosti
GA402/08/0071, projekt VaV |
|