D 2008

Zkušenosti s ochranou spotřebitele v činnosti veřejného ochránce práv

KOUKAL, Pavel

Základní údaje

Originální název

Zkušenosti s ochranou spotřebitele v činnosti veřejného ochránce práv

Název anglicky

Activities of the Ombudsman in the Field of Consumer Protection

Autoři

KOUKAL, Pavel (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Současné aktuální otázky spotřebitelského práva, od s. 111-116, 6 s. 2008

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14220/08:00034162

Organizační jednotka

Právnická fakulta

ISBN

978-80-210-4568-2

Klíčová slova anglicky

consumer protection;ombudsman;reclamation;alternative dispute resolution;unfair business practicies
Změněno: 2. 4. 2010 18:59, Mgr. Marie Zejdová

Anotace

V originále

Autor se v příspěvku zabývá hodnocením ochrany spotřebitele z pohledu veřejného ochránce práv. Dospívá k závěru, že v oblasti ochrany spotřebitele působí příliš mnoho úřadů, mezi nimiž čsto dochází k negativním kompetenčním sporům. Současně žádný ze správních orgánů nemá oprávnění závazně rozhodovat spotřebitelské spory. Řešení autor vidí ve svěření rozhodovací kompetence České obchodní inspekci.

Anglicky

Author describes ideas of the Public Defender of rights concerning the consumer protection cases. Author suggests to decrease the number of consumer protection authorities and to empower the Czech Business Inspection to solve disputes between consumers and entrepreneurs.