2008
Zkušenosti s ochranou spotřebitele v činnosti veřejného ochránce práv
KOUKAL, PavelZákladní údaje
Originální název
Zkušenosti s ochranou spotřebitele v činnosti veřejného ochránce práv
Název anglicky
Activities of the Ombudsman in the Field of Consumer Protection
Autoři
KOUKAL, Pavel (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Současné aktuální otázky spotřebitelského práva, od s. 111-116, 6 s. 2008
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50500 5.5 Law
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14220/08:00034162
Organizační jednotka
Právnická fakulta
ISBN
978-80-210-4568-2
Klíčová slova anglicky
consumer protection;ombudsman;reclamation;alternative dispute resolution;unfair business practicies
Štítky
Změněno: 2. 4. 2010 18:59, Mgr. Marie Zejdová
V originále
Autor se v příspěvku zabývá hodnocením ochrany spotřebitele z pohledu veřejného ochránce práv. Dospívá k závěru, že v oblasti ochrany spotřebitele působí příliš mnoho úřadů, mezi nimiž čsto dochází k negativním kompetenčním sporům. Současně žádný ze správních orgánů nemá oprávnění závazně rozhodovat spotřebitelské spory. Řešení autor vidí ve svěření rozhodovací kompetence České obchodní inspekci.
Anglicky
Author describes ideas of the Public Defender of rights concerning the consumer protection cases. Author suggests to decrease the number of consumer protection authorities and to empower the Czech Business Inspection to solve disputes between consumers and entrepreneurs.