2008
Výzkum čtenářských strategií žáků 1. stupně základní školy
NAJVAROVÁ, VeronikaZákladní údaje
Originální název
Výzkum čtenářských strategií žáků 1. stupně základní školy
Název anglicky
Research on Reading Strategies of Primary School Pupils
Autoři
NAJVAROVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant)
Vydání
Hradec Králové, In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy, od s. 461-468, 8 s. 2008
Nakladatel
Gaudeamus
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00026836
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7041-287-9
Klíčová slova anglicky
reading literacy; reading strategies; research; qualitative approach
Změněno: 19. 12. 2008 10:59, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
Příspěvek seznamuje s výzkumem čtenářské gramotnosti žáků primární školy, jehož cílem bylo zjistit, které faktory ovlivňují rozvoj čtenářské gramotnosti žáků a jaký je její stav. Abychom získali hlubší vhled do problematiky čtenářské gramotnosti a faktorů, které ji ovlivňují, rozšířili jsme zkoumání kvantitativní roviny čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy o použití metod kvalitativního přístupu. Zkoumáním vybraných žáků (extrémních případů) jsme mohli popsat čtenářské strategie, které používají různě zdatní čtenáři. V příspěvku popisujeme vybrané výsledky výzkumu čtenářských strategií.
Anglicky
The paper introduces the reading literacy research, that we carried out among primary-school pupils. In order to achieve a better insight into the problem of reading literacy and the factors that influence its development we used the qualitative research approach as well as the quantitative one. By analysing selected pupils (extreme cases) it was possible for us to describe reading strategies that are used by readers of different proficiencies. Results of the reading strategies research is being presented in this paper.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|