2008
Jazykové novotvary v současné francouzské publicistice
SCHEJBALOVÁ, ZdeňkaZákladní údaje
Originální název
Jazykové novotvary v současné francouzské publicistice
Název česky
Jazykové novotvary v současné francouzské publicistice
Název anglicky
Neologisms in the Contemporary French Publicistic Writing
Autoři
SCHEJBALOVÁ, Zdeňka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Časopis pro moderní filologii, Praha, Ústav pro jazyk český AV ČR, 2008, 0862-8459
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00034201
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
neologizmy; francouzština; publicistika
Klíčová slova anglicky
neologism - french - publicistic writing
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 6. 2012 12:17, PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá francouzskými neologismy, které vznikly v souvislosti s prezidentskými volbami, které se konaly v roce 2007. Jsou založeny na vlastních jménech politiků a politických stran a modifikovány prostřednictvím derivace, abreviace, změny významu a metafory. Jsou odrazem dynamiky vývoje francouzského jazyka a kreativity jejích uživatelů.
Anglicky
The paper offers some french neologisms created largely in connection with Presidential elections held in 2007 in France. They are based on the proper names of politicians and political parties and modified through the derivation, abbreviation, escape character and metaphor. Their variety reflects on the dynamics of the evolution of the French language and the creativity of his users.