J 2008

Jazykové novotvary v současné francouzské publicistice

SCHEJBALOVÁ, Zdeňka

Základní údaje

Originální název

Jazykové novotvary v současné francouzské publicistice

Název česky

Jazykové novotvary v současné francouzské publicistice

Název anglicky

Neologisms in the Contemporary French Publicistic Writing

Autoři

SCHEJBALOVÁ, Zdeňka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Časopis pro moderní filologii, Praha, Ústav pro jazyk český AV ČR, 2008, 0862-8459

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00034201

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

neologizmy; francouzština; publicistika

Klíčová slova anglicky

neologism - french - publicistic writing

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 6. 2012 12:17, PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se zabývá francouzskými neologismy, které vznikly v souvislosti s prezidentskými volbami, které se konaly v roce 2007. Jsou založeny na vlastních jménech politiků a politických stran a modifikovány prostřednictvím derivace, abreviace, změny významu a metafory. Jsou odrazem dynamiky vývoje francouzského jazyka a kreativity jejích uživatelů.

Anglicky

The paper offers some french neologisms created largely in connection with Presidential elections held in 2007 in France. They are based on the proper names of politicians and political parties and modified through the derivation, abbreviation, escape character and metaphor. Their variety reflects on the dynamics of the evolution of the French language and the creativity of his users.