HAVELKOVÁ, Marie, Martina POKORNÁ a Tomáš PRUŠA. Nadaní žáci a jejich volný čas. In PEDAGOGICKÝ VÝZKUM JAKO PODPORA PROMĚNY SOUČASNÉ ŠKOLY. 1. vyd. Nakladatelství GAUDEAMUS, Univerzita Hra: Gaudeamus. s. 885-893. ISBN 978-80-7041-287-9. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nadaní žáci a jejich volný čas
Název anglicky Gifted Students and Their Free Time
Autoři HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant), Martina POKORNÁ (203 Česká republika) a Tomáš PRUŠA (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Nakladatelství GAUDEAMUS, Univerzita Hra, PEDAGOGICKÝ VÝZKUM JAKO PODPORA PROMĚNY SOUČASNÉ ŠKOLY, od s. 885-893, 9 s. 2008.
Nakladatel Gaudeamus
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026842
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7041-287-9
Klíčová slova anglicky gifted students - talented students - educational process - lifestyle - free time - Department of Family Education and Health Education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. MUDr. Marie Havelková, CSc., učo 1564. Změněno: 28. 11. 2008 09:30.
Anotace
Mimoškolní aktivity se mohou stát významným prostředkem pro posílení interpersonálních vztahů všech účastníků vzdělávacího procesu. Tento fakt může být využit při práci s žáky, kteří mají specifické vzdělávací potřeby a často se v mnoha směrech odlišují od svých spolužáků. Do takovéto skupiny žáků spadají i nadaní a mimořádně nadaní žáci. V loňském roce byl proveden na PdF MU výzkum, který analyzoval životní styl nadaných a mimořádně nadaných žáků ZŠ. Z výzkumu byly zjištěny rozdílnosti v mimoškolních aktivitách ve srovnání s ostatními žáky. Získané poznatky by se tak mohly uplatnit při formování volnočasových aktivit a být nápomocny při utváření vzájemné spolupráce.
Anotace anglicky
After-school activities can become an essential mean for enhancement of interpersonal relationships between all the educational process participants. This fact can be used at work with students that have specific educational needs and, in many respects, differ from their classmates. Gifted and talented students are part of this group of pupils as well. In the last year, a research was carried out in the Faculty of Education at Masaryk University. It analysed the lifestyle of gifted and talented primary school students. The results of the research show the differencies in after-school activities in comparison with other students. The acquired piece of knowledge can be applied in forming of after-school activities and it could help with the forming of mutual cooperation.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 06:41