C 2008

Volba studijního zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: pohledy vedení základních škol

FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Volba studijního zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: pohledy vedení základních škol

Název anglicky

Academic Choice of Pupils with Special Educational Needs. The Views of Basic School Management

Autoři

FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika)
Vítková,M., Bartoňová, M.

Vydání

Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. od s. 341-350, 10 s. edice pedagogické literatury, 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/08:00026889

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7315-170-6

Klíčová slova anglicky

professional aspiration; pupils with special educational needs; technology teachers; school management; technical fields; crafts; practical education; technology;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2009 12:03, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek pojednává o roli školy v oblasti podpory žáků při volbě další studijní/profesní cesty, se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Autoři v rámci výzkumu prováděného na základních školách dotazovali vedení škol a učitele praktických předmětů technického zaměření a zpracovali jejich zkušenosti a názory na zmíněnou problematiku. Jde o dílčí výsledky rozsáhlého šetření v rámci výzkumného záměru realizovaného na Pedagogické fakultě MU v Brně.

Anglicky

The paper deals with the role of school in the field of pupil guidance in academic/career choice with a focus on children with special educational needs. Within the research conducted at basic schools the authors addressed school managements and technology teachers and processed their experience and opinions on the above mentioned issue. It concerns preliminary results of an extensive investigation within a research project conducted at the Faculty of Education Masaryk University in Brno.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání