2008
Balanční cvičení v přípravě basketbalistů
PĚTIVLAS, Tomáš, Hana BUBNÍKOVÁ a Věra VEČEŘOVÁZákladní údaje
Originální název
Balanční cvičení v přípravě basketbalistů
Název česky
Balanční cvičení v přípravě basketbalistů
Název anglicky
Effect of balance exercises in basketball.
Autoři
PĚTIVLAS, Tomáš (203 Česká republika, garant), Hana BUBNÍKOVÁ (203 Česká republika) a Věra VEČEŘOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Sport a kvalita života 2008, 11 s. 2008
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/08:00034220
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-210-4716-7
Klíčová slova anglicky
basketbal " training " balance " core " effect " examples
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2009 13:54, PaedDr. Věra Večeřová
V originále
V příspěvku se autoři zabývají problematikou rozvoje koordinačních a silových schopností v basketbalu. Efekt balančních cvičení má pozitivní vliv především na rozvoj rovnováhy, orientace v prostoru a kinesteticko-diferenciační schopnosti. Opomenout bychom také neměli jeho vliv na prevenci zranění. V rámci ročního tréninkového cyklu doporučujeme zařazovat balanční cvičení primárně do přípravného období. Nejprve aplikujeme jednoduchá nespecifická cvičení, později zvyšujeme obtížnost a přecházíme k vysoce specifickým cvikům. Z hlediska rozvoje koordinačních schopností je nezbytné využít co možná nejrůznorodější spektrum cviků.
Anglicky
Writers of the article are considering the question of development co-ordinatives and strength abilities in basketball. Effect of balance exercises has a positive influence especially on balance development, orientation in space and kinetics abilities. We should also remember on injury prevention. For a whole-year training cycle we recommend to place balance exercises mainly to preparative period. First of all we apply simple and non-specified exercises after that we raise difficulty and start with highly-specified exercises. For developing co-ordinatives abilities is necessary to use a widest spectra of exercises.