D 2008

Balanční cvičení v přípravě basketbalistů

PĚTIVLAS, Tomáš, Hana BUBNÍKOVÁ a Věra VEČEŘOVÁ

Základní údaje

Originální název

Balanční cvičení v přípravě basketbalistů

Název česky

Balanční cvičení v přípravě basketbalistů

Název anglicky

Effect of balance exercises in basketball.

Autoři

PĚTIVLAS, Tomáš (203 Česká republika, garant), Hana BUBNÍKOVÁ (203 Česká republika) a Věra VEČEŘOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Sport a kvalita života 2008, 11 s. 2008

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/08:00034220

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-210-4716-7

Klíčová slova anglicky

basketbal " training " balance " core " effect " examples

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2009 13:54, PaedDr. Věra Večeřová

Anotace

V originále

V příspěvku se autoři zabývají problematikou rozvoje koordinačních a silových schopností v basketbalu. Efekt balančních cvičení má pozitivní vliv především na rozvoj rovnováhy, orientace v prostoru a kinesteticko-diferenciační schopnosti. Opomenout bychom také neměli jeho vliv na prevenci zranění. V rámci ročního tréninkového cyklu doporučujeme zařazovat balanční cvičení primárně do přípravného období. Nejprve aplikujeme jednoduchá nespecifická cvičení, později zvyšujeme obtížnost a přecházíme k vysoce specifickým cvikům. Z hlediska rozvoje koordinačních schopností je nezbytné využít co možná nejrůznorodější spektrum cviků.

Anglicky

Writers of the article are considering the question of development co-ordinatives and strength abilities in basketball. Effect of balance exercises has a positive influence especially on balance development, orientation in space and kinetics abilities. We should also remember on injury prevention. For a whole-year training cycle we recommend to place balance exercises mainly to preparative period. First of all we apply simple and non-specified exercises after that we raise difficulty and start with highly-specified exercises. For developing co-ordinatives abilities is necessary to use a widest spectra of exercises.