BOČKOVÁ, Barbora. Přístupy k terapii vývojové dysfázie. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, s. 40-40, 10 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístupy k terapii vývojové dysfázie
Název anglicky The Accessions to the Therapy of the Developmental Dysphasia
Autoři BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, od s. 40-40, 10 s. 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026961
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-167-6
Klíčová slova anglicky developmental dysphasia;Speech therapy of the developmental dysphasia;alternative and augmentative communication; stimulation reinforcement.
Štítky alternative and augmentative communication, developmental dysphasia, stimulation reinforcement.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D., učo 67483. Změněno: 10. 12. 2008 10:45.
Anotace
Tématem příspěvku je problematika aplikace principů alternativní a augmentativní komunikace v terapii vývojové dysfázie. Hlavním cílem prezentovaného výzkumného šetření bylo v rámci terapie vývojové dysfázie aplikovat principy alternativní a augmentativní komunikace, které mohou posloužit jako prostředek k zesílení stimulace smyslových kanálů jejich vzájemným propojením, neboť děti s touto formou narušené komunikační schopnosti mají obtíže se zpracováním informace, která přichází pouze zrakovou či sluchovou cestou.
Anotace anglicky
The topic of the article is the issue of application of alternative and augmentativecommunication principles in the therapy of developmental dysphasia. The main aim of the research is, within the framework of therapy of developmental dysphasia, to apply alternative and augmentative communication principles that can serve as a means of sense channels stimulation reinforcement by the means of their mutual connection. Children with this type of impaired communication abilities have difficulties with processing of information, that comes only by visual or audial way.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 19:16