D 2009

Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games

BRÁZDIL, Tomáš, Václav BROŽEK, Antonín KUČERA a Jan OBDRŽÁLEK

Základní údaje

Originální název

Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games

Název česky

Kvalitativní dosažitelnost ve stochastických BPA hrách

Autoři

BRÁZDIL, Tomáš (203 Česká republika), Václav BROŽEK (203 Česká republika), Antonín KUČERA (203 Česká republika, garant) a Jan OBDRŽÁLEK (203 Česká republika)

Vydání

Freiburg, Germany, Proceedings of the 26th International Symposium on Theoretical Aspects of Computer Science, od s. 207-218, 12 s. 2009

Nakladatel

IBFI Schloss Dagstuhl

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14330/09:00034252

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-3-939897-09-5

ISSN

UT WoS

000293868600002

Klíčová slova anglicky

stochastic games; reachability; BPA

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2010 09:09, doc. Mgr. Jan Obdržálek, PhD.

Anotace

V originále

We consider a class of infinite-state stochastic games generated by stateless pushdown automata (or, equivalently, 1-exit recursive state machines), where the winning objective is specified by a regular set of target configurations and a qualitative probability constraint `>0' or `=1'. The goal of one player is to maximize the probability of reaching the target set so that the constraint is satisfied, while the other player aims at the opposite. We show that the winner in such games can be determined in both NP and coNP. Further, we prove that the winning regions for both players are regular, and we design algorithms which compute the associated finite-state automata. Finally, we show that winning strategies can be synthesized effectively.

Česky

Uvažujeme třídu nekonečně stavových her generovaných bezstavovými zásobníkovými automaty (nebo ekvivalentně 1-východovými rekurzivními stavovými automaty), kde výherní podmínka je zadána regulární množinou cílových konfigurací a kvalitativním omezením pravděpodobnosti ">0" nebo "=1". Cílem jednoho hráče je maximalizovat pravděpodobnost dosažení cílové množiny, aby bylo omezení kladené na tuto pravděpodobnost splněno, zatímco cílem druhého hráče je opak. Dokázali jsme, že určování vítěze takové hry patří jak do složitostní třídy NP, tak do coNP. Dále jsme dokázali, že množiny výherních konfigurací jsou regulární pro každého z hráčů, a popsali jsme algritmy pro výpočet příslušných konečných automatů. Závěrem jsme dokázali že výherní strategie mohou být efektivně zadány.

Návaznosti

MSM0021622419, záměr
Název: Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
1M0545, projekt VaV
Název: Institut Teoretické Informatiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Institut Teoretické Informatiky