C 2008

Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem (výsledky výzkumu recepce uměleckého textu žáky se speciálními vzdělávacími potřebami)

ZÍTKOVÁ, Jitka

Základní údaje

Originální název

Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem (výsledky výzkumu recepce uměleckého textu žáky se speciálními vzdělávacími potřebami)

Název anglicky

Lyrical text in communication with a prepubescent reader (results of a research on reception of artistic texts by children with special educational needs)

Autoři

ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, od s. 279-291, 13 s. Speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV, 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026999

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-168-3

Klíčová slova anglicky

lyrical text; research of reception; communication; special educational needs; dyslexia; exceptional talent; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 5. 2009 14:20, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek obsahuje dílčí výsledky výzkumu recepčních schopností žáků primární školy s odlišnými dispozicemi - dyslexie, mimořádné nadání, průměrná skupina. Zaměřuje se na způsob subjektivního prožitku a porozumění obraznosti u lyrických básní. Výsledky prezentuje nejprve samostatně k jednotlivým textům a poté uvádí celková zjištění o zvláštnostech recepce sledovaných skupin žáků. Výsledky výzkumu mohou poskytnout vodítko pro diferencovaný přístup k žákům s různými speciálními vzdělávacími potřebami.

Anglicky

The article presents partial results of the research of the reception abilities of primary school pupils with different conditions - dyslexia, exceptional talent, average group. It focuses on subjective experience and understanding of symbolic character in lyrical poems. The results are presented separately at first and in the end a summary of results of the three groups of pupils is given. The results of this research can offer a clue for individualized approach to pupils with special educational needs.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání