KVIZDA, Martin. Unbundling a konkurence na železnici. In Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - ekonomické a regionální aspekty regulace konkurenčního prostředí. 1. vyd. Brno: Tribun. s. 7-20. ISBN 978-80-7399-557-7. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Unbundling a konkurence na železnici
Název anglicky Unbundling and Competition in the Railway Industry
Autoři KVIZDA, Martin (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - ekonomické a regionální aspekty regulace konkurenčního prostředí. od s. 7-20, 14 s. 2008.
Nakladatel Tribun
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/08:00025086
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7399-557-7
Klíčová slova anglicky unbundling; transport economics; railway economics; transport policy; Common Transport Policy EU
Štítky Common Transport Policy EU, railway economics, transport economics, transport policy, unbundling
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D., učo 171. Změněno: 16. 12. 2008 11:21.
Anotace
Soudobé reformy železniční dopravy v Evropě jsou založeny na vertikální separaci infrastruktury od dopravců, tzv. unbundlingu. Článek na základě ekonomické teorie i dosavadní reformní praxe identifikuje slabá místa unbundlingu jako: odtržení rozhodování o investicích do infrastruktury od dopravců, působení efektů úspor z rozsahu a úspor ze struktury, problém úspor z hustoty dopravy a intermodální konkurenci. Výsledná podoba reforem i jejich celkový dopad budou vždy záležet na roli státu v dopravní politice. Stát i v případě unbundlingu zůstane hlavním aktérem, regulátorem a plánovačem v železniční dopravě se všemi výhodami, ale především nevýhodami a riziky, které státní vlastnictví a regulace přinášejí.
Anotace anglicky
The article is aimed on unbundling in the railway industry. The impact of unbundling are discussed from theoretical as well as practical point of view.
Návaznosti
GA402/08/1438, projekt VaVNázev: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
Investor: Grantová agentura ČR, Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 00:26