Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{799583, author = {Kvizda, Martin}, address = {Brno}, booktitle = {Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - ekonomické a regionální aspekty regulace konkurenčního prostředí.}, edition = {1.}, keywords = {unbundling; transport economics; railway economics; transport policy; Common Transport Policy EU}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7399-557-7}, pages = {7-20}, publisher = {Tribun}, title = {Unbundling a konkurence na železnici}, url = {http://www.econ.muni.cz/railway}, year = {2008} }
TY - JOUR ID - 799583 AU - Kvizda, Martin PY - 2008 TI - Unbundling a konkurence na železnici PB - Tribun CY - Brno SN - 9788073995577 KW - unbundling KW - transport economics KW - railway economics KW - transport policy KW - Common Transport Policy EU UR - http://www.econ.muni.cz/railway N2 - Soudobé reformy železniční dopravy v Evropě jsou založeny na vertikální separaci infrastruktury od dopravců, tzv. unbundlingu. Článek na základě ekonomické teorie i dosavadní reformní praxe identifikuje slabá místa unbundlingu jako: odtržení rozhodování o investicích do infrastruktury od dopravců, působení efektů úspor z rozsahu a úspor ze struktury, problém úspor z hustoty dopravy a intermodální konkurenci. Výsledná podoba reforem i jejich celkový dopad budou vždy záležet na roli státu v dopravní politice. Stát i v případě unbundlingu zůstane hlavním aktérem, regulátorem a plánovačem v železniční dopravě se všemi výhodami, ale především nevýhodami a riziky, které státní vlastnictví a regulace přinášejí. ER -
KVIZDA, Martin. Unbundling a konkurence na železnici. In \textit{Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - ekonomické a regionální aspekty regulace konkurenčního prostředí.}. 1. vyd. Brno: Tribun, 2008, s.~7-20. ISBN~978-80-7399-557-7.
|