D 2008

Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně

NĚMEC, Jiří a Klára JELÍNKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně

Název česky

Přípravné třídy z pohledu učitelů prvního studpně

Název anglicky

Preparation classes seen from the primary school teachers perspective

Autoři

NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant) a Klára JELÍNKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, Svatoš, T.; Doležalová, J. Pedagogocký výzkum jako podpora proměny současné školy, od s. 584-598, 14 s. 2008

Nakladatel

Gaudeamus

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027064

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7041-287-9

Klíčová slova anglicky

Teachers assistants; quality research; Romani pupil; socially handicapped groups.
Změněno: 24. 6. 2009 16:25, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek seznamuje s výsledky z jedné kvalitativně orientované výzkumné sondy, kterou jsme realizovali s učiteli prvního stupně. Naším výzkumným cílem bylo zjistit, jak hodnotí význam (smysl) přípravných tříd pedagogové, kteří pracují s dětmi, jež absolvovaly přípravný ročník a mají možnost srovnání s těmi, které nastoupily přímo do první třídy ZŠ. Vzhledem k největšímu zastoupení romských žáků se ve výkladu zaměříme na specifika této cílové skupiny.

Anglicky

The article deals with the results of a quality oriented research that was realized with the primary schools teachers. The aim of the research was to learn about the feedback provided by the teachers working with the children who participated in the preparation classes compared with those who started the primary school directly without the preparation classes. As the majority of classes is formed by Romany pupils, the core of the research is focused on the distinctive features of the target group.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání