B 2008

Kurikulum v současné škole

MAŇÁK, Josef, Tomáš JANÍK a Vlastimil ŠVEC

Základní údaje

Originální název

Kurikulum v současné škole

Název česky

Kurikulum v současné škole

Název anglicky

Curriculum in todays school

Autoři

MAŇÁK, Josef (203 Česká republika, domácí), Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí) a Vlastimil ŠVEC (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, 169 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2008

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00057168

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-175-1

Klíčová slova anglicky

curriculum; school; teacher; pupil

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2013 08:27, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Anotace

V originále

Snahou autorů je analyzovat problematiku kurikula, jak se jeví ze světového pohledu, ovšem s aplikacemi na české poměry. Práce se zabývá pojetím kurikula, rozebírá jeho strukturní složky a popisuje hlavní dokumenty, které kurikulum vymezují. Zvláštní pozornost se věnuje výzkumu kurikulárních otázek, a to hlavně v USA, SRN a v ČR. Od většiny publikací o kurikulu se monografie liší především svou orientací na problémy školy. Podrobně zkoumá vztah žáka ke kurikulu a kurikulární koncepce učitele, který je v realizační fázi kurikula hlavním činitelem jeho implementace.

Anglicky

The purpose of the authors is to analyse the issue of curriculum in the international perspective but with application to the Czech context. Approaches to curriculum are addressed, its structure and components are analysed and the main documents that define curriculum are described. Special attention is paid to curricular research in the U.S.A., Germany and the Czech Republic. The monograph differs from similar books on the same topic in its aim at the school. The relationship between the pupil and curriculum are thoroughly examined as well as curricular concepts of the teacher, who is the key agent of implementation in the realisation phase.

Návaznosti

GA406/05/0246, projekt VaV
Název: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Obsahová dimenze kurikula základní školy