PYŠŇÁKOVÁ, Michaela. Klub jako metafora domova. Cargo: časopis pro kulturní/sociální antropologii. Praha: Cargo Publishers, 2009, roč. 9, č. 4, s. 25-41, 18 s. ISSN 1212-4923.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Klub jako metafora domova
Název česky Klub jako metafora domova
Název anglicky Club as a Metaphor of Home
Autoři PYŠŇÁKOVÁ, Michaela.
Vydání Cargo: časopis pro kulturní/sociální antropologii, Praha, Cargo Publishers, 2009, 1212-4923.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky club culture; identity; neotribalism
Štítky club culture, identity, neotribalism
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Michaela Pyšňáková, učo 55790. Změněno: 11. 2. 2010 23:05.
Anotace
Práce vychází z teze o hledání a utváření identity současné mládeže spojené s klubovou kulturou (Bennett 1999, Malbon 1998. Stať analyzuje obývání jednoho takového místa konkrétní skupinou mladých lidí. Práce sleduje dvě základní linie v procesu budování identity vázané na konkrétní prostor- implicitní (podvědomé spojování celebrit s klubem) a explicitní (nošení konkrétní značky oblečení). Předložený text popisuje strategie a mechanismy utváření jemných i ostřejších distinkcí, jež definují svět, do nějž část mladých lidí usiluje být inkludována. Text zaměřený na artikulaci současné klubové kultury je zasazen do konceptu novodobých kmenů (Maffesoli 1996a).
Anotace anglicky
The text is the process of searching out the identity of contemporary youth related to club culture (Bennett 1999, Malbon 1998). In order to establish a frame of reference from which to study the relationship between identity and space, I observed and analyzed one such place by a group of young adults. This work explores two basic themes: implicit association with cool places (the subconscious joining of the celebrity with the club) and explicit association with cool places (the wearing of designer clothing). The research focuses on the general patterns of self-identity behaviors demonstrated in the sample involving reoccurring mannerisms and collective mentality of those who identify with the club. The young people perceive the club as a place that fills them with unique kind of self-confidence. Some of them carry this identity with cool place to a point they consider it home and fellow members as family. This text is conceptualized in theory of neotribalism (Maffesoli 1996a).
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 07:34