HÜBELOVÁ, Dana. Video study of geography: views on education geography. In Sovremennyj naučnyj věstnik no. 26. Seria: pedagogika, filologia. Belgorod: Dněpropetrovská státní univerzita, Ukrajina, 2008, s. 37-44, 93 s. ISSN 1561-6886.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Video study of geography: views on education geography
Název česky Videostudie zeměpisu: pohledy na výuku zeměpisu
Autoři HÜBELOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant).
Vydání Belgorod, Sovremennyj naučnyj věstnik no. 26. Seria: pedagogika, filologia, od s. 37-44, 93 s. 2008.
Nakladatel Dněpropetrovská státní univerzita, Ukrajina
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Ukrajina
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00034461
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1561-6886
Klíčová slova anglicky phases of teaching; modes of classroom organisation; opportunity to learn; video study; geography teaching
Štítky geography teaching, modes of classroom organisation, opportunity to learn, phases of teaching, video study
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PhDr. Dana Hübelová, Ph.D., učo 25392. Změněno: 29. 3. 2010 09:36.
Anotace
The paper summarises the main findings of the CPV video study of Geography, which were collected between 2005 and 2007. The following topics are addressed: 1) modes of classroom organisation; 2) lesson phases; 3) coincidences of modes of classroom organisation and lesson phases; 4) opportunities to talk that instruction offers. The findings indicate that Geography lessons are to a great extent controlled by the teacher while limited time is allowed for students group activities.
Anotace česky
Příspěvek shrnuje hlavní výsledky CPV videostudie zeměpisu, k nimž se dospělo v letech 2005 až 2007. Autorka prezentuje: 1) pohled na organizační formy, v nichž se výuka odehrává; 2) pohled na fáze, v nichž se výuka odehrává; 3) pohled na vztahy mezi formami a fázemi výuky; 4) pohled na příležitosti k verbálnímu projevu, které výuka nabízí. Souhrnem lze konstatovat, že zkoumaná výuka zeměpisu je silně řízena učitelem a nenabízí téměř žádný prostor pro skupinové aktivity žáků.
VytisknoutZobrazeno: 12. 10. 2024 00:33