2008
Videostudie zeměpisu: využití map ve výuce
HÜBELOVÁ, DanaZákladní údaje
Originální název
Videostudie zeměpisu: využití map ve výuce
Název česky
Videostudie zeměpisu: využití map ve výuce
Název anglicky
Videostudy of geography: usage maps in education
Autoři
HÜBELOVÁ, Dana
Vydání
Geodny Liberec 2008, 2008
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7372-367-5
Klíčová slova anglicky
didactics elements map; print maps; work method with map
Změněno: 7. 1. 2009 15:07, PhDr. Dana Hübelová, Ph.D.
V originále
Klíčovým didaktickým prostředkem výuky zeměpisu je mapa. Příspěvek představuje jeden z dílčích výstupů zkoumání realizovaného kurikula. Seznamuje čtenáře s typy map a časovou dimenzí práce s mapou v souboru 50 hodin výuky zeměpisu na téma přírodní podmínky ČR na základních školách. Výsledky ukazují, že mapy se používají v drtivé většině zkoumaných hodin. Rozbor metod práce s mapou však ukázal, že převládají úkoly vyžadující spíše jednoduché myšlenkové operace nebo pamětní reprodukci. Prezentované metody práce s mapou jsou doplněny citacemi ukázek zadání v reálné výuce, které užívali učitelé ve sledovaných vyučovacích hodinách.
Anglicky
Maps represents one of the most important didactics elements in geography education. Therefore is work with map typical and main method incident above all in geography education. Experimental project tool will be Video-records of 50 Geography lessons recorded on primary school on topic Natural Conditions of the Czech Republic. The aim of consist in differentiation of the work method with map, find out most often exploited maps in education proces, inclusive time dimension. Record indicant the map use in the majority of cases surveyed lessons. Analysis methods work with map pointed to that the dominate office expectant rather simple intellectual operation or memorial reproduction.