HÜBELOVÁ, Dana. Pohledy na výuku zeměpisu: pracují učitelé s nadanými žáky? In ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ a Jan ŠŤÁVA. Učitel a nadaný žák. Brno: MSD, spol. s.r.o., 2008, s. 52 - 62, 233 s. ISBN 978-80-7392-054-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pohledy na výuku zeměpisu: pracují učitelé s nadanými žáky?
Název česky Pohledy na výuku zeměpisu: pracují učitelé s nadanými žáky?
Název anglicky Views on education geography: work teachers with talented pupils?
Autoři HÜBELOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Učitel a nadaný žák, od s. 52 - 62, 233 s. 2008.
Nakladatel MSD, spol. s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00034469
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-054-8
Klíčová slova anglicky Talented pupil; method work with map; instructional exercise; troubleshooting questions
Štítky instructional exercise, method work with map, Talented pupil, troubleshooting questions
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Dana Hübelová, Ph.D., učo 25392. Změněno: 7. 1. 2009 15:26.
Anotace
Předmětem analýz byly videozáznamy 50 vyučovacích hodin zeměpisu k tématu přírodní podmínky České republiky pořízené u šesti učitelů v 8. a 9. třídách základních škol v Brně a blízkém okolí. Při analýzách videozáznamů vyučovacích hodin zeměpisu mj. zaujala skutečnost, že učitelé pracovali převážně tradičními výukovými metodami. Pomocí didaktického testu se podařilo zjistit, že ve zkoumaných třídách se byla zastoupena skupina nadaných či bystřejších žáků, kteří byli schopni zadané učební úlohy a problémové otázky řešit tvůrčím způsobem. Cílem předkládaného příspěvku je zhodnocení výsledků didaktických testů jednotlivých žáků sledovaných tříd se zaměřením na nadané žáky. Výzkumný pohled se upírá také na edukační strategie učitelů a pokouší se rozpoznat, zda ve svém řízení třídy motivují svými aktivitami a učebními úlohami nadané žáky.
Anotace anglicky
The paper summarises the findings of the CPV video study of Geography, which were collected between 2005 and 2007. Little time is allowed for those phases which involve applying content or metacognitive reflection of the learning process. The aim of consist in differentiation of the work method with map, find out most often exploited maps in education proces, inclusive time dimension. Record indicant the map use in the majority of cases surveyed lessons.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 09:47