DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga. Reporting verbs as indicators of stance in academic discourse. Online. Porta Lingea-2008. Szakember, szaktudás, szakuyelv. Debrecen, 2008, roč. 2008, č. 1, s. 97-107. ISSN 1785-2420. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reporting verbs as indicators of stance in academic discourse
Název česky Uvozovací slovesa jakožto ukazatelé postoje v akademickém diskurzu
Autoři DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga (100 Bulharsko, garant, domácí)
Vydání Porta Lingea-2008. Szakember, szaktudás, szakuyelv. Debrecen, 2008, 1785-2420.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00034470
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky postoj-evaluace-citace- uvozovací slova-akademický diskurz-diplomová práce-postoj autora-neosobnost
Klíčová slova anglicky stance - evaluation - persuasion - citation - reporting verbs - academic discourse - thesis - writer commitment - impersonality
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D., učo 5423. Změněno: 24. 9. 2014 21:14.
Anotace
Academic discourse is now generally seen as a purposeful interaction between writers and readers in which the writers try to construct a coherent and credible representation of themselves and their research and to negotiate their relationship with the discourse community by referring to the work of others and by evaluating their views. Previous studies on citation practices in academic writing have concentrated on showing differences in the preferences of academic communities by discipline. This contribution tries to examine the differences in the citation practices in academic English on the basis of an analysis of unpublished undergraduate and graduate theses, while discussing the differences in the choice of reporting verbs as means for expressing evaluation.
Anotace česky
Příspěvek zkoumá interakce v akademickém diskurzu a zaměřuje se na roli uvozovacích sloves jakožto ukazatelů postoje autora k probíranému tématu, k práci jiných badatelů a k čtenářům. Analýza je provedena na korpusu bakalářských a diplomových práci českých studentů anglického jazyka a literatury. Funkce uvozovacích sloves v pracích studentů jsou porovnané s jejich využitím v akademickém diskurzu rodilých mluvčích.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 15:52