NOVÁKOVÁ, Zita. Posilování komunikativních kompetencí u žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením. In Klenková, J.; Vítková, M. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: Sborník z konference s mezinárodní účastí. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 119-131. ISBN 978-80-7315-167-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Posilování komunikativních kompetencí u žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením
Název anglicky Enhancing the Communication Competences of Pupils with Visual Impairments and Other Disability
Autoři NOVÁKOVÁ, Zita (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Klenková, J.; Vítková, M. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: Sborník z konference s mezinárodní účastí. s. 119-131, 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00051088
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-167-6
Klíčová slova anglicky student with visual impairment and other disability; communication competences; expressive and receptive communication; symbolic communication; tangible symbol systems; the picture exchange communication system
Štítky communication competences, expressive and receptive communication, symbolic communication, tangible symbol systems
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 20. 3. 2012 09:48.
Anotace
Příspěvek se zabývá problematikou posilování komunikativních kompetencí žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením, jež byla zkoumána v rámci realizace Výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Cílovou skupinou jsou především žáci s hluchoslepotou. Jsou prezentovány systémy alternativní a agumentativní komunikace, dále také komunikační systém VOKS.
Anotace anglicky
The article deals with the issue of enhancement of communication competences in students with visual and other disability, which is a part of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education. It focuses specifically at children who are deafblind. The article analyses the systems of alternative and augmentative communication, specifically by students with deafblindness. Another communication system - PECS - is also mentioned.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 17. 5. 2024 19:40