2008
Kreatives Schreiben im Deutschunterricht bei lernschwachen Schülern.
BENEŠOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Kreatives Schreiben im Deutschunterricht bei lernschwachen Schülern.
Název česky
Kreativní psaní ve výuce německého jazyka u žáků s SPU
Název anglicky
Creative writing in foreign language teaching in learners with SLD
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative approach in foreign language teaching in learners with SLD. od s. 19-24, 6 s. 2008
Nakladatel
Pedagogická fakulta MU
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00027264
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4782-2
Klíčová slova anglicky
creative writing;foreign language teaching;specific learning difficulties
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 2. 2010 11:56, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
V originále
Die heutige Konzeption des Fremdsprachenunterrichts basiert auf dem kommunikativen Ansatz, dessen Ziel die gleichmäßige Entwicklung aller sprachlichen Fertigkeiten ist. Wenn wir uns die verschiedenen Typen von Lernschwächen, mit denen der Fremdsprachenunterricht zu tun hat, einmal näher ansehen, dann haben wir es in den meisten Fällen mit Lese- und (Recht-) Schreibschwächen zu tun. In dem vorliegenden Beitrag werden wir uns auf die Fertigkeit Schreiben konzentrieren. Vorgestellt werden soll eine Untersuchung, die ermitteln sollte, was Kreatives Schreiben als Methode beim Unterricht von Schülern mit Lernschwächen zu leisten vermag.
Česky
Současná koncepce cizojazyčné výuky vychází z komunikativního přístupu, jehož cílem je harmonický rozvoj všech řečových dovedností. Zaměříme-li se na specifické poruchy učení, které se v souvislosti výukou cizího jazyka nejčastěji vyskytují, budeme hovořit především o poruchách čtení a psaní. V uvedeném příspěvku je pozornost věnována dovednosti psaní v cizojazyčné výuce. Je zde představen výzkum, jehož cílem bylo ověřit, jaký přínos může představovat metoda kreativního psaní ve výuce u žáků se specifickými poruchami učení.
Anglicky
The present concept of foreign language teaching is based on the communicative approach which aims at regular development of all language skills. Taking a closer look at various types of learning deficiencies the FLT is to face, in the majority of cases we encounter weaknesses in reading comprehension and orthography/writing. This paper focuses on writing skills. It intends to determine possible achievements of Creative Writing as a method of teaching writing skills to pupils with various learning disabilities.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|