C 2008

Kreatives Schreiben im Deutschunterricht bei lernschwachen Schülern.

BENEŠOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Kreatives Schreiben im Deutschunterricht bei lernschwachen Schülern.

Název česky

Kreativní psaní ve výuce německého jazyka u žáků s SPU

Název anglicky

Creative writing in foreign language teaching in learners with SLD

Autoři

BENEŠOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant)
R. Grenarová, M. Vítková (eds.).

Vydání

1. vyd. Brno, Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative approach in foreign language teaching in learners with SLD. od s. 19-24, 6 s. 2008

Nakladatel

Pedagogická fakulta MU

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00027264

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4782-2

Klíčová slova anglicky

creative writing;foreign language teaching;specific learning difficulties

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 2. 2010 11:56, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.

Anotace

V originále

Die heutige Konzeption des Fremdsprachenunterrichts basiert auf dem kommunikativen Ansatz, dessen Ziel die gleichmäßige Entwicklung aller sprachlichen Fertigkeiten ist. Wenn wir uns die verschiedenen Typen von Lernschwächen, mit denen der Fremdsprachenunterricht zu tun hat, einmal näher ansehen, dann haben wir es in den meisten Fällen mit Lese- und (Recht-) Schreibschwächen zu tun. In dem vorliegenden Beitrag werden wir uns auf die Fertigkeit Schreiben konzentrieren. Vorgestellt werden soll eine Untersuchung, die ermitteln sollte, was Kreatives Schreiben als Methode beim Unterricht von Schülern mit Lernschwächen zu leisten vermag.

Česky

Současná koncepce cizojazyčné výuky vychází z komunikativního přístupu, jehož cílem je harmonický rozvoj všech řečových dovedností. Zaměříme-li se na specifické poruchy učení, které se v souvislosti výukou cizího jazyka nejčastěji vyskytují, budeme hovořit především o poruchách čtení a psaní. V uvedeném příspěvku je pozornost věnována dovednosti psaní v cizojazyčné výuce. Je zde představen výzkum, jehož cílem bylo ověřit, jaký přínos může představovat metoda kreativního psaní ve výuce u žáků se specifickými poruchami učení.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání