BENEŠOVÁ, Pavla. Kreatives Schreiben im Deutschunterricht bei lernschwachen Schülern. (Creative writing in foreign language teaching in learners with SLD). R. Grenarová, M. Vítková (eds.). In Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative approach in foreign language teaching in learners with SLD. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, p. 19-24. ISBN 978-80-210-4782-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kreatives Schreiben im Deutschunterricht bei lernschwachen Schülern.
Name in Czech Kreativní psaní ve výuce německého jazyka u žáků s SPU
Name (in English) Creative writing in foreign language teaching in learners with SLD
Authors BENEŠOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor).
R. Grenarová, M. Vítková (eds.).
Edition 1. vyd. Brno, Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative approach in foreign language teaching in learners with SLD. p. 19-24, 6 pp. 2008.
Publisher Pedagogická fakulta MU
Other information
Original language German
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027264
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4782-2
Keywords in English creative writing;foreign language teaching;specific learning difficulties
Tags creative writing, foreign language teaching, specific learning difficulties
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Changed: 9/2/2010 11:56.
Abstract
Die heutige Konzeption des Fremdsprachenunterrichts basiert auf dem kommunikativen Ansatz, dessen Ziel die gleichmäßige Entwicklung aller sprachlichen Fertigkeiten ist. Wenn wir uns die verschiedenen Typen von Lernschwächen, mit denen der Fremdsprachenunterricht zu tun hat, einmal näher ansehen, dann haben wir es in den meisten Fällen mit Lese- und (Recht-) Schreibschwächen zu tun. In dem vorliegenden Beitrag werden wir uns auf die Fertigkeit Schreiben konzentrieren. Vorgestellt werden soll eine Untersuchung, die ermitteln sollte, was Kreatives Schreiben als Methode beim Unterricht von Schülern mit Lernschwächen zu leisten vermag.
Abstract (in Czech)
Současná koncepce cizojazyčné výuky vychází z komunikativního přístupu, jehož cílem je harmonický rozvoj všech řečových dovedností. Zaměříme-li se na specifické poruchy učení, které se v souvislosti výukou cizího jazyka nejčastěji vyskytují, budeme hovořit především o poruchách čtení a psaní. V uvedeném příspěvku je pozornost věnována dovednosti psaní v cizojazyčné výuce. Je zde představen výzkum, jehož cílem bylo ověřit, jaký přínos může představovat metoda kreativního psaní ve výuce u žáků se specifickými poruchami učení.
Abstract (in English)
The present concept of foreign language teaching is based on the communicative approach which aims at regular development of all language skills. Taking a closer look at various types of learning deficiencies the FLT is to face, in the majority of cases we encounter weaknesses in reading comprehension and orthography/writing. This paper focuses on writing skills. It intends to determine possible achievements of Creative Writing as a method of teaching writing skills to pupils with various learning disabilities.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/4/2024 10:23