2008
Estetická a exaktní dimenze fotografií Miloše Spurného : Význam individualizace a odcizení od přírody pro percepci krajiny
LIBROVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Estetická a exaktní dimenze fotografií Miloše Spurného : Význam individualizace a odcizení od přírody pro percepci krajiny
Název anglicky
The Aesthetic and Exact Dimension of the Photographs by Miloš Spurný : The Significance of Individualisation and Alienation from Nature for the Perception of Landscape
Autoři
LIBROVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, 64. Bulletin Moravské galerie v Brně, od s. 33-40, 8 s. 2008
Nakladatel
Moravská galerie v Brně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14230/08:00025167
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-7027-191-9
Klíčová slova anglicky
Miloš Spurný; Photographs; Individualization; Nature; Landscape
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 2. 2018 16:00, Mgr. Vojtěch Pelikán, Ph.D.
V originále
Studie je sociologicky orientovaným zamyšlením nad fotografiemi Miloše Spurného z výstavy Mezi fotografií a ekologií v Moravské galerii mezi 16. srpnem až 18. listopadem 2007. Zamýšlí se nad dvěma ústředními objekty, na něž se Spurného kamera zaměřovala, na krajinu Vysočiny a na krajinu "Starých řek", krajiny na soutoku Dyje, Svratky a Moravy, navždy zmizelé pod hladinou nádrží Nové Mlýny. Umělec se především soustředí na způsob, jakým moderní člověk vnímá tyto krajiny a jak se k nim vztahuje.
Anglicky
The study is a sociologically approached deliberation of the photographs by Miloš Spurný from the Between Photography and Ecology exhibition in the Moravian Gallery between 16th August - 18th November 2007. It contemplates the two pivotal objects that Spurný's camera focused on, the landscape of the Czech-Moravian Uplands and the "Ancient Rivers" landscape at the confluence of the Dyje, the Svratka and the Morava, today permanently flooded by the water of the Nové Mlýny reservoirs. The artist is primarily interested in the way modern man perceives these landscapes and how he relates to them.
Návaznosti
GA403/07/0804, projekt VaV |
|