2008
Výuka lékařské biofyziky pro zdravotnické profese v budoucnosti. Co bychom měli učit?
MORNSTEIN, Vojtěch; Carmel J. CARUANA; Daniel VLK; Jiřina ŠKORPÍKOVÁ; Lenka FORÝTKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Výuka lékařské biofyziky pro zdravotnické profese v budoucnosti. Co bychom měli učit?
Název anglicky
Biomedical physics education for healthcare professionals of the future. What should we teach?
Autoři
MORNSTEIN, Vojtěch (203 Česká republika, garant); Carmel J. CARUANA (470 Malta); Daniel VLK (203 Česká republika); Jiřina ŠKORPÍKOVÁ (203 Česká republika); Lenka FORÝTKOVÁ (203 Česká republika) a Pavel GREC (203 Česká republika)
Vydání
Lékař a technika, Praha, ČLS JEP, 2008, 0301-5491
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10610 Biophysics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14110/08:00034566
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
Klíčová slova anglicky
SWOT;biophysics;biomedical physics;biomedical engineering;medical device;education;curricula;core competence
Štítky
Změněno: 14. 1. 2009 08:31, MUDr. Pavel Grec, CSc.
V originále
Článek popisuje obsah základní jednotky lékařské biofyziky pro multiprofesní skupiny studentů zdravotnických oborů. Poskytuje strukturovaný rámec pro rozvoj sylabů harmonizovaných v evropském měřítku, který umožňuje lokální variabilitu. Rozsah a úroveň obsahu jsou nastaveny tak, aby byly dostatečné pro profese méně závislé na přístrojové technice a sloužily i jako odrazový můstek pro specifické obsahové bloky pro ty profese, které jsou více přístrojově orientovány. Tato sdílená znalost by měla v oblasti přístrojové techniky umožňovat vzájemné porozumění mezi zdravotnickými profesními skupinami.
Anglicky
This article describes a content inventory for a foundational biomedical device physics study unit for multi-professional healthcare student groups. The inventory provides a framework which is structured enough to guide curriculum development in a harmonized manner on a European scale whilst still allowing for desired national and local variations. The quantity and level of content is designed to be sufficient for the less device-intensive professions whilst also serving as a springboard for subsequent more specialized profession-specific units for those professions which use devices more extensively. This shared knowledge base will facilitate communication regarding medical devices between the various professions practicing within the healthcare system.