MAREŠ, Jan a Stanislav JEŽEK. Co si mohou školy slibovat od zjišťování/měření klimatu? In Seminář "Pedagog – základ výchovy a vzdělání" pořádaný OŠMS Kraje Vysočina. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Co si mohou školy slibovat od zjišťování/měření klimatu?
Název anglicky What can schools expect from school climate assesment?
Autoři MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika).
Vydání Seminář "Pedagog – základ výchovy a vzdělání" pořádaný OŠMS Kraje Vysočina, 2008.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/08:00027401
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky psychosociální klima školy; metody měření psychosociálního klimatu školy
Klíčová slova anglicky School; Social Climate; School Climate Assesment
Štítky school, School Climate Assesment, social climate
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 15. 6. 2009 14:17.
Anotace
Klima školy či třídy je "chytlavý" termín. Všichni mu intuitivně rozumíme a zdá se nám, že v mnoha ohledech vystihuje ty méně hmatatelné rozdíly, které rozlišují školy, které jsou podle našeho mínění dobré, od těch špatných. Toto intuitivní porozumění ještě dále podporují rozmanité studie, které spojují klima s nejrůznějšími pozitivními i negativními charakteristikami školy. Nakolik je ale rozumné předpokládat, že lze diagnostiku (měření, zjišťování) klimatu na konkrétní škole využít pro vnitřní či vnější evaluaci školy, nebo pro snahy o zlepšování školy? Jaké způsoby zjišťování klimatu jsou vůbec k dispozici a k čemu se mohou hodit? Ve svém příspěvku se pokusíme předložit odpovědi na tyto otázky spolu návrhem / ukázkami konkrétních možných postupů.
Anotace anglicky
School climate in the school (auto)evaluation practice. Measurement, interventions and known issues.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 21. 5. 2024 13:34