C 2008

Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol v Jihomoravském kraji

KLENKOVÁ, Jiřina

Basic information

Original name

Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol v Jihomoravském kraji

Name in Czech

Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol v Jihomoravském kraji

Name (in English)

Analysis of Occurence of Impaired Communication Abilities in Primary School Pupils in the of South Moravian Region

Authors

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 14 pp. 1. 2008

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00027436

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-168-3

Keywords in English

communication competences; impaired communication abilities; special educational needs; categories of impaired communication abilities; speech therapy; intervention.

Tags

Reviewed
Změněno: 8/3/2010 09:14, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Abstract

V originále

Je prezentován výzkum, který byl realizován na základních školách v Jihomoravském kraji v roce 2007. Výzkumný tým si vytýčil několik cílů - analyzovat výskyt narušené komunikační schopnosti u s žáků a zjistit druh narušení komunikace. Dále byly analyzovány projevy v komunikačních schopnostech žáků, které se odrážejí ve vzdělávacím procesu, byly zjišťovány kompetence učitelů 1. stupně základních škol ke vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností.

In English

The article presents a research carried out in 1st to 5 th grades of primary schools in the South Moravian Region in the year 2007. The research team formed several goals, to analyze the occurence of impaired communication abilities in pupils and to determine the category of impaired communication abilities. Furthermore, to analyze the manifestations in communication abilities of pupils, which are reflected in the educational process, and determining the competences of teachers of 1st to 5th grades of primary schools to educate pupils with disturbed communication abilities.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education