BOČKOVÁ, Barbora, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ and Jiřina KLENKOVÁ. Komunikační kompetence a narušená komunikační schopnost u žáků na 1. stupni základních škol (Communication Competences and Impaired Communication Abilities of Pupils at 1st to 5th grade of Primary Schools). In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1st ed. Brno: Paido, 2008, 5 pp. pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-168-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikační kompetence a narušená komunikační schopnost u žáků na 1. stupni základních škol
Name in Czech Komunikační kompetence a narušená komunikační schopnost u žáků na 1. stupni základních škol
Name (in English) Communication Competences and Impaired Communication Abilities of Pupils at 1st to 5th grade of Primary Schools
Authors BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiřina KLENKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability, 5 pp. pedagogická literatura, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00027438
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-168-3
Keywords in English Framework Educational Programme for Primary Education; communication; communication competences; impaired communication abilities; hearing impairment; speech therapy
Tags communication, communication competences, hearing impairment, impaired communication abilities, speech therapy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Changed: 8/3/2011 17:39.
Abstract
Příspěvek se týká problematiky žáků 1. stupně základní školy, u nichž se vyskytuje narušení komunikační schopnosti. Je analýzou problematiky pro připravovaný výzkum, které se týká narušené komunikační schopnosti a výskytu sluchového postižení u žáka základní školy. Přípravovaný výzkum vychází z výsledků šetření, jehož hlavním cílem byla analýza problematiky komunikačních kompetencí dětí předškolního věku v mateřských školách v Jihomoravském kraji, včetně profesní připravenosti předškolních pedagogů pro práci s dětmi této věkové kategorie.
Abstract (in English)
This article focuses on first grade pupils with impaired communication abilities. The text is an analysis of this topic for an upcoming research in impaired communication ability and occurence of hearing impairment in primary school pupils. The research builds on results of research in communication competences of pre-school children in kindergardens in South Moravian Region. This research also includes an evaluation of competences of preschool teachers for work with pre-school children with impaired communication abilities.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 7/5/2024 08:34