ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁ. Quality of life issues - based on previous research results. Online. In Quality of Life in the Contexts of Health and Illness. první. Brno: MSD, s. r. o., 2008. s. 16-30. ISBN 978-80-7392-073-9. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Quality of life issues - based on previous research results
Název česky Otázky kvality života na základě předchozích výzkumů
Autoři ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁ
Vydání první. Brno, Quality of Life in the Contexts of Health and Illness, od s. 16-30, 15 s. 2008.
Nakladatel MSD, s. r. o.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-073-9
Klíčová slova anglicky quality of life quality of life structure quality of life dynamics teaching profession adolescent youth
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Změněno: 1. 7. 2009 19:23.
Anotace
In this article several research studies are summarized dealing with examination of quality of life for women teachers of elementary schools and adolescent youth. In the presented results the quality of life structure is emphasized that is changing qualitatively with age; by interpretation of the data on quality of life it is appropriate to consider the age; the quality of life depends specifically on health and on development of a pedagogical career; several quality of life characteristics of the young age can signal a health peril for some later time. The quality of life can be influenced by education, self-education and psychotherapy.
Anotace česky
V článku je shrnuto několik studií, v nichž se autoři zabývali zkoumáním kvality života u učitelek základních škol a u adolescentní mládeže. Ve výsledcích se klade důraz na studium struktury kvality života, která se věkem kvalitativně mění, věk je dobré zvažovat při interpretaci údajů o kvalitě života, je specificky závislá na zdraví a na průběhu výkonu pedagogického povolání; některé charakteristiky kvality života v mladém věku mohou signalizovat pozdější zdravotní ohrožení. Kvalitu života je možno programově, tedy výchovně, sebevýchovně či psychoterapeuticky ovlivňovat.
Návaznosti
IAA7025403, projekt VaVNázev: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 17:52