C 2008

Quality of life issues - based on previous research results

ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Quality of life issues - based on previous research results

Název česky

Otázky kvality života na základě předchozích výzkumů

Autoři

ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁ

Vydání

první. Brno, Quality of Life in the Contexts of Health and Illness, od s. 16-30, 15 s. 2008

Nakladatel

MSD, s. r. o.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-073-9

Klíčová slova anglicky

quality of life quality of life structure quality of life dynamics teaching profession adolescent youth

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 7. 2009 19:23, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.

Anotace

V originále

In this article several research studies are summarized dealing with examination of quality of life for women teachers of elementary schools and adolescent youth. In the presented results the quality of life structure is emphasized that is changing qualitatively with age; by interpretation of the data on quality of life it is appropriate to consider the age; the quality of life depends specifically on health and on development of a pedagogical career; several quality of life characteristics of the young age can signal a health peril for some later time. The quality of life can be influenced by education, self-education and psychotherapy.

Česky

V článku je shrnuto několik studií, v nichž se autoři zabývali zkoumáním kvality života u učitelek základních škol a u adolescentní mládeže. Ve výsledcích se klade důraz na studium struktury kvality života, která se věkem kvalitativně mění, věk je dobré zvažovat při interpretaci údajů o kvalitě života, je specificky závislá na zdraví a na průběhu výkonu pedagogického povolání; některé charakteristiky kvality života v mladém věku mohou signalizovat pozdější zdravotní ohrožení. Kvalitu života je možno programově, tedy výchovně, sebevýchovně či psychoterapeuticky ovlivňovat.

Návaznosti

IAA7025403, projekt VaV
Název: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický
MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století