ONDRÁŠKOVÁ, Karla. Realita vyučování mateřskému jazyku a literatuře v české škole. In Jazyk a literatúra v škole – zážitok a poznanie. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2008, s. 241-246. ISBN 978-80-8068-795-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Realita vyučování mateřskému jazyku a literatuře v české škole
Název česky Realita vyučování mateřskému jazyku a literatuře v české škole
Název anglicky The reality of teaching mother tongue and literature in Czech school
Autoři ONDRÁŠKOVÁ, Karla (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Prešov, Jazyk a literatúra v škole – zážitok a poznanie, od s. 241-246, 6 s. 2008.
Nakladatel Prešovská univerzita v Prešove
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00034692
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-8068-795-3
Klíčová slova anglicky mother tongue and literature - textbook - didactic status - cultural heritage - learning skills - the pupils
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Ivana Kolářová, CSc., učo 44114. Změněno: 17. 2. 2009 18:21.
Anotace
Jedním z důvodů, proč je odkládána státní podoba maturitní zkoušky, je nepřipravenost učitelů na změnu metod práce. Množství učebnic na trhu teoreticky naznačuje, že se budeme přiklánět k vyučování s učebnicemi, jejichž obsah odpovídá novým vědeckým poznatkům a je obohacen autorskou invencí a novými možnostmi tisku. Školy ovšem reagují opačně, učebnice užívají stále méně. Nicméně jejich didaktický přínos nespočívá jen v získávání znalostí a kulturního povědomí, ale také v rozvoji studijních dovedností. Studenti si při práci s učebnicí utvářejí své postoje a také se probouzí jejich zájem o další vzdělávání.
Anotace anglicky
One of the main reason, why the state school-leaving exam is postponed in Czech Republic is, that teachers are not disposed to change the main methods of working. The large number of textbooks in our marketplace can theoretically signified that contemporaly time inclines towards the generation of textbooks which kontent corresponds to contemporaly scientific findings, is enriched by authorial inventionand new editorial possibilines. Surprisingly the school reacts contrariwise. The textbooks are udes decreasingly. Nevertheless, their didactic status is not only to pass on the knowledge and the cultural heritage, but is olso crucial in the development of the learning skills. The pupils form thein attitudes by studing the coursebooks, the koncern another is awaken.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 21:21