J 2008

Komunikace a dílo J.A. Komenského

PAVLOVSKÁ, Marie a Jindřiška DELONGOVÁ

Základní údaje

Originální název

Komunikace a dílo J.A. Komenského

Název česky

Komunikace a dílo J.A. Komenského

Název anglicky

Communication and work of J.A. Komenského

Autoři

PAVLOVSKÁ, Marie a Jindřiška DELONGOVÁ

Vydání

Komenský, Brno, PdF MU, 2008, 0323-0449

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

communication; drama; matter subject; games; RVP
Změněno: 9. 3. 2011 14:59, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Anotace

V originále

V následujícím textu poukazujeme na význam komunikace pro plnohodnotný život každého jedince, na její zařazení v Rámcových vzdělávacích programech pro jednotlivé typy škol (RVP), v nichž komunikativní kompetence patří mezi základní klíčové kompetence žáka; zároveň představujeme význam komunikace v díle J. A. Komenského Škola na jevišti. Předkládáme čtenáři úryvek z V. části, výstup profesora výmluvnosti, který je, podle našeho názoru, aktuální i v současnosti, tzn. po 354 letech.

Anglicky

In the following text we point to the significance of communication for the full-value life of each individual, its place under the framework of reference for educational programme for the individual types of schools, in which the communication competence belongs to key competences of a pupil; concurrently, we are presenting the significanceof communication in the work of John Amos Comenius School on Stage. We are submitting the reader an extract from the 5th part, a performance of a professor of rhetorics, which is in our opinion, topical even today, 354 years after it has been written.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání