J 2008

Renesanční epitaf jako médium konfesijní identity v prostředí předbělohorské Chrudimi. Památník Tomáše Lvíka Domažlického (1616) a Salomeny Francové z Liblic (1619) jako historicko-antropologický pramen

JAKUBEC, Ondřej

Základní údaje

Originální název

Renesanční epitaf jako médium konfesijní identity v prostředí předbělohorské Chrudimi. Památník Tomáše Lvíka Domažlického (1616) a Salomeny Francové z Liblic (1619) jako historicko-antropologický pramen

Název česky

Renesanční epitaf jako médium konfesijní identity v prostředí předbělohorské Chrudimi. Památník Tomáše Lvíka Domažlického (1616) a Salomeny Francové z Liblic (1619) jako historicko-antropologický pramen

Název anglicky

Renaissance epitaph as medium of confessional identity in the Chrudim before 1620. Monument of Tomáš Lvík Domažlický (1616) a Salomena Francová z Liblic (1619) as soutrce of historical-anthropology

Autoři

JAKUBEC, Ondřej (203 Česká republika, garant)

Vydání

Theatrum historiae 3. Sborník prací Katedry historických věd Fakulty filozofické Univerzity Pardubice, Pardubice, 2008, 1802-2502

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/08:00034781

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

Chrudim; epitaphs; Matouš Radouš; renaissance painting; confession; confessional identity; visual media; commemoration
Změněno: 24. 1. 2009 12:38, prof. Mgr. Ondřej Jakubec, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je věnován konkrétnímu monumentu - epitafu chrudimského měšťana, díla chrudimského malíře Matouše Radouše. Práce naznačuje, že epitafy mohou být interpretovány nejen jako umělecká díla, ale i jako svébytné historiko-antropologické prameny, které díky své originální ikonografii naznačují možnou konfesní orientaci objednavatele.

Anglicky

The article focuses on an epitaph of one Chrudim citizen before 1620 - a work of Matouš Radouš, a painter of the town Chrudim. The study suggests taht epitaphs should be interpreted not only as works of art but due to their specific iconography tehy can also serve as special historical-anthropological sources informinag us about confessional identity of commissioners.