C 2008

Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících

HORÁKOVÁ, Radka

Základní údaje

Originální název

Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících

Název česky

Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících

Název anglicky

Possibilities of integration and inclusion of people with hearing impairment regarding their communication competences and different cultural background

Vydání

první. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, od s. 103-110, 8 s. Pedagogické publikace, 2008

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-168-3

Klíčová slova anglicky

person with hearing impairment; hard of hearing; deafness; communication skills; integration; inclusion
Změněno: 28. 3. 2012 17:46, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Zpracovaný text pojednává o možnostech integrace dětí, žáků a studentů se sluchovým postižením do běžných školských zařízení. Autorka se zamýšlí nad faktory ovlivňujícími úspěšnost integrace, jako je např. míra sluchového postižení. Mezi základní předpoklady úspěšné integrace řadí vysokou úroveň komunikačních kompetencí jedinců se sluchovým postižením. Dále poukazuje na důvody narušené socializace sluchově postižených do většinové společnosti. Jedním z důvodů může být vlastní neochota neslyšících začlenit se, což vyplývá z jejich přesvědčení a příslušnosti ke kulturní a jazykové menšině neslyšících.

Anglicky

This text focusses on possibilities of integration of children, pupils and students with hearing impairment in to common schools. Writter is thinking about factors influencieng achievment of integration and among basic presumptions put high level of communication competences of people with hearing impairment. Sometimes we can see that deaf people do not want to be integreated in to majority society because of their different cultural background.