HORÁKOVÁ, Radka. Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících. Online. In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. první. Brno: Paido, 2008. s. 103-110. Pedagogické publikace. ISBN 978-80-7315-168-3. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících
Název česky Možnosti integrace a socializace jedinců s postižením sluchu s ohledem na úroveň jejich komunikačních dovedností a na kulturu neslyšících
Název anglicky Possibilities of integration and inclusion of people with hearing impairment regarding their communication competences and different cultural background
Autoři HORÁKOVÁ, Radka
Vydání první. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, od s. 103-110, 8 s. Pedagogické publikace, 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-168-3
Klíčová slova anglicky person with hearing impairment; hard of hearing; deafness; communication skills; integration; inclusion
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 28. 3. 2012 17:46.
Anotace
Zpracovaný text pojednává o možnostech integrace dětí, žáků a studentů se sluchovým postižením do běžných školských zařízení. Autorka se zamýšlí nad faktory ovlivňujícími úspěšnost integrace, jako je např. míra sluchového postižení. Mezi základní předpoklady úspěšné integrace řadí vysokou úroveň komunikačních kompetencí jedinců se sluchovým postižením. Dále poukazuje na důvody narušené socializace sluchově postižených do většinové společnosti. Jedním z důvodů může být vlastní neochota neslyšících začlenit se, což vyplývá z jejich přesvědčení a příslušnosti ke kulturní a jazykové menšině neslyšících.
Anotace anglicky
This text focusses on possibilities of integration of children, pupils and students with hearing impairment in to common schools. Writter is thinking about factors influencieng achievment of integration and among basic presumptions put high level of communication competences of people with hearing impairment. Sometimes we can see that deaf people do not want to be integreated in to majority society because of their different cultural background.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 09:15