2008
Připravenost pedagogů na integraci žáků s postižením sluchu na 1. stupeň běžných základních škol v Jihomoravském kraji
HORÁKOVÁ, RadkaZákladní údaje
Originální název
Připravenost pedagogů na integraci žáků s postižením sluchu na 1. stupeň běžných základních škol v Jihomoravském kraji
Název česky
Připravenost pedagogů na integraci žáků s postižením sluchu na 1. stupeň běžných základních škol v Jihomoravském kraji
Název anglicky
Teacher´s preparedeness for integration of pupils with hearing impairment to the primary schools in South Moravia region
Autoři
HORÁKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, od s. 123-136, 14 s. Pedagogické publikace, 2008
Nakladatel
Paido, Brno
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00051110
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-168-3
Klíčová slova anglicky
person with hearing impairment; integration; inclusion; centers providing special care; common primary school; communication skills; degrees of hearing impairment; teachers preparedness for integration of pupils with hearing impairment
Změněno: 28. 3. 2012 17:47, Dana Nesnídalová
V originále
Předkládanou kapitolu lze chápat jako závěrečnou zprávu z provedeného dílčího výzkumného šetření, jehož cílem bylo zaměřit se na výskyt narušené komunikační schopnosti a sluchového postižení u žáků běžných základních škol Jihomoravského kraje. Autorka se v úvodní části textu zamýšlí nad faktory ovlivňujícími úspěšnost integrace, jako je např. míra sluchového postižení. Mezi základní předpoklady úspěšné integrace řadí vysokou úroveň komunikačních kompetencí jedinců se sluchovým postižením a jejich schopnost se s tímto smyslovým postižením dostatečně vyrovnat. V článku je uvedena interpretace výsledků dotazníkového šetření, které bylo zpracováno metodou univariační analýzy. Jednotlivé položky byly analyzovány, graficky znázorněny a okomentovány.
Anglicky
Presentated chapter can be understood as a concluding report from the executed partial research, which aim was to focuse on occurence of disturbed communication skill and hearing impairment at the common elementary school pupils in South Moravia region. In the foreword the author is reflecting factors influencing achievment of integration, e.g. measure of hearing impairment. She consideres high level of communication skills of people with hearing impairment as a fundamental assumption for successful integration a well as an ability to come to terms with this handicap. There is introduced interpretation of results from questioner research, which was processed by univariation analysis method. Particular items were analysed, represented in charts and annotated.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|