J 2008

Nutrition friendly schools initiative: Nový program Světové zdravotnické organizace

FIALOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Nutrition friendly schools initiative: Nový program Světové zdravotnické organizace

Název anglicky

Nutrition friendly schools initiative: A new programme of the World health organization

Autoři

FIALOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant)

Vydání

Hygiena : časopis pro ochranu a podporu zdraví, Praha, Státní zdravotní ústav, 2008, 1802-6281

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

30304 Public and environmental health

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14110/08:00034830

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

Klíčová slova anglicky

NFSI;nutrition;children;school and health;obesity;lifestyle

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2009 22:40, Mgr. Jana Fialová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek představuje nový program Světové zdravotnické organizace nazvaný Nutrition Friendly School Initiative a ukazuje jeho souvislost s dalšími podobnými mezinárodními i národními aktivitami. Cílem nové iniciativy je vytvořit prostředí, které umožní školám ve spolupráci s rodiči a dalšími subjekty vzdělávat a vychovávat děti ke zdravému životnímu stylu a tím předcházet stále častějšímu výskytu obezity a souvisejících nemocí. Zárukou efektivnosti této iniciativy by měly být nástroje v podobě akreditace škol spolu s následnými pravidelnými evaluacemi.

Anglicky

The new programme of WHO named Nutrition Friendly School Initiative (NFSI) is presented in our review. There is discussed its relation to similar activities at both international and national levels. The aim of the new initiative is to provide a friendly and enabling environment for schools in close cooperation with parents and other keepholders to educate children to adopt the overall healthy lifestyle and thus to prevent an ever more frequent incidence of obesity and nutrition-related diseases and ill health. The efficiency of this initiative will be ensured by tools such as the accreditation of schools and consequent periodical evaluations.