2009
CENY MV ZA KVALITU A INOVACI VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ NA ÚROVNI OBCÍ III., II. A I. TYPU
NESHYBOVÁ, JarmilaZákladní údaje
Originální název
CENY MV ZA KVALITU A INOVACI VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ NA ÚROVNI OBCÍ III., II. A I. TYPU
Název anglicky
THE AWARDS FOR QUALITY AND INOVATION IN PUBLIC ADMINISTRATION ON LEVEL OF MUNICIPALITIES III., II. AND I. TYPE
Autoři
NESHYBOVÁ, Jarmila (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Bílá místa teorie a černé díry reforem ve veřejném sektoru, od s. 190-201, 11 s. 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/09:00029187
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-7399-657-4
Klíčová slova anglicky
Quality in public administrative; the awards of the Department of Home Affairs for quality and inovation; municipality with extended field of action
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2010 07:28, Ing. Jarmila Beránková, Ph.D.
V originále
Veřejná správa, jakožto služba občanovi, by měla dle vize Ministerstva vnitra ČR (MV) naplňovat principy dobré správy, fungovat efektivně a výkonně, přispívat ke zvyšování konkurenceschopnosti ekonomiky a zvyšovat kvalitu života obyvatel. Součástí reformy veřejné správy v ČR byla vedle reformy územní veřejné správy i reforma a modernizace ústřední státní správy a reforma kvality a obsahu výkonu veřejné správy. Pro řízení a zvyšování kvality se v současné době velice často přejímají nástroje kvality ze soukromého sektoru. Ministerstvo vnitra podporuje implementaci nástrojů kvality ve VS prostřednictvím metodického vedení a koordinace, zaštiťováním projektů a konferencí týkajících se kvality ve VS a také každoročním oceňováním cenami MV za kvalitu a inovaci ve VS. Článek hodnotí dosavadní tři ročníky soutěže z hlediska rozšířenosti nástrojů kvality na úrovni obcí s rozšířenou působností (III. typ), obcí s pověřeným obecním úřadem (II. typ) a ostatních obcí (I. typ.).
Anglicky
Public administrative, as citizen service, should fill good administration principle, should effectively run on, should contribute to increase ability to economy compete and to grow up quality of citizen life. A part of Czech public administration reform has also been quality and performance content reform. Presently there is being received quality instruments for manage and increase quality in public segment from private sector. The Department of Home Affairs is a prop for quality instruments implementation to public administration through methodical quiding and coordination, through patronage of quality projects and seminars and through awarding for quality and innovation in public administrative. This article describes history of this awarding in light of quality instruments width on level of the municipalities with extended field of action (III. types), of the municipalities with commissioned council (II. types) and the other municipalities (I. types).
Návaznosti
GA402/08/1158, projekt VaV |
|