RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Dospělí ve formálním vzdělávání. In RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 41-60. Studie. ISBN 978-80-210-4779-2. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dospělí ve formálním vzdělávání
Název anglicky Adults in formal education
Autoři RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant, domácí) a Ladislav RABUŠIC (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice, od s. 41-60, 20 s. Studie, 2008.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/08:00025448
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-210-4779-2
Klíčová slova anglicky Formal educatiuon; level of attained education; ISCED; Education at a Glance
Štítky Education at a Glance, Formal educatiuon, ISCED, level of attained education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Ladislav Rabušic, CSc., učo 832. Změněno: 20. 4. 2011 16:18.
Anotace
Tato kapitola analyzuje úroveň dosaženého vzdělání české populace v evropském kontextu a ukazuje, že česká vzdělanostní úroveň není tak skvělá, jak tvrdí český stereotyp. Analyzuje také, kdo se z českých dospělých vrací nazpět ke studiu v dosplém věku a uvádí příčiny toho, proč v Česku je návrat do formálního vzdělávání jen vzácný - z reprezentativního výzkumu vyplynulo, že do studia se po nějaké době vrací pouze 8 % české dospělé populace.
Anotace anglicky
This chapter presents analysis of the level of education in the Czech Republic in the European context. It shows that it is not so outstanding as the popular stereotype tends to believe. It also analyzes who - among the adults - returns back to school after some years spent outside of schools. The share of those adults is low - as the representative survey showed only 8% of Czech adult population do so. Reasons for this are also presented.
Návaznosti
1J017/04-DP2, projekt VaVNázev: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Vzdělávání dospělých v různých fázích životních cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 11:59