RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Dospělí a informální učení. Online. In RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. s. 77-95. Studie. ISBN 978-80-210-4779-2. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dospělí a informální učení
Název anglicky Adults and informal education
Autoři RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant, domácí) a Ladislav RABUŠIC (203 Česká republika, domácí)
Vydání 1. vyd. Brno, Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice, od s. 77-95, 19 s. Studie, 2008.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/08:00025450
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-210-4779-2
Klíčová slova anglicky lifelong learning; informal education; Ad hoc module of EUROSTAT;
Štítky Informal education, lifelong learning
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Ladislav Rabušic, CSc., učo 832. Změněno: 20. 4. 2011 16:21.
Anotace
Tato kapitola je věnována nejproblematičtější části konceptu celoživotní učení, a to informálnímu vzdělávání. Informální učení je - již z definice - problematické proto, že míru, obsah a kvalitu zde není snadné empiricky ověřit. Proto nejdříve ukazujeme, co neformální učení je a jaký je jeho význam v kontextu učení celoživotního. Poukazujeme také na metodologické problémy spojené s jeho měřením. Prezentujeme také základní výsledky z našeho reprezentativního výzkumu, které říkají, že přibližně 60 % české dospělé populace se ve svém volném čase jistým způsobem záměrně kultivuje některou z aktivit, jejichž prostřednictvím obohacuje své poznatky.
Anotace anglicky
This chapter deals with one the most problematic part of the concept of lifelong learning - informal education. Therefore, at first we define what informal education is and which methodological difficulties we encounter in our effort to measure it. Then, basic results from our survey on informal education are presented - they show that about 60 % of Czech adult population educate themselves intentionally in their leisure time by one of the activities that increase their stock of knowledge and competencies.
Návaznosti
1J017/04-DP2, projekt VaVNázev: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Vzdělávání dospělých v různých fázích životních cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 03:38