REKTOŘÍK, Jaroslav and Marek PAVLÍK. Systém vzdělávání ve veřejné správě jako jedna z černých děr její reformy? (The education system as one of weak points of the public administration reform). In Bílá místa teorie a černé díry reforem ve veřejném sektoru. první. Brno: Tribun EU, s.r.o., 2009, p. 140-154. ISBN 978-80-7399-657-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Systém vzdělávání ve veřejné správě jako jedna z černých děr její reformy?
Name in Czech Systém vzdělávání ve veřejné správě jako jedna z černých děr její reformy?
Name (in English) The education system as one of weak points of the public administration reform
Authors REKTOŘÍK, Jaroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marek PAVLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Bílá místa teorie a černé díry reforem ve veřejném sektoru, p. 140-154, 15 pp. 2009.
Publisher Tribun EU, s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14560/09:00034852
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-7399-657-4
Keywords in English education; public administration; fficials; elected members; quality; human potential
Tags Education, elected members, fficials, human potential, Public administration, Quality
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Marek Pavlík, Ph.D., učo 21520. Changed: 30/7/2017 21:00.
Abstract
Reforma veřejné správy v ČR byla z pohledu občana jednou z nejviditelnějších, co do realizace nejkomplikovanějších a ve vztahu k financování jejích důsledků asi také nejdražších ze všech reforem, které probíhaly od roku 1989 v rámci veřejného sektoru. Proto si zaslouží, aby byla analyzována, hodnocena a možná i permanentně upravována či modernizována s využitím potenciálu k tomu úkolu zaměřených vysokoškolských institucí. Tento příspěvek je zaměřen na jednu z evidentních černých děr reformy veřejné správy, na systém vzdělávání zaměstnanců v institucích na všech úrovních veřejné správy a poslanců (zastupitelů), kteří na výkonu této veřejné služby významně participují. Neboť kvalita lidského potenciálu veřejné správy přímo ovlivňuje kvalitu a efektivnost této veřejné služby a následně spokojenost jejích klientů-občanů.
Abstract (in English)
The reform of public administration has been one of most visible, expensive and most implementation intensive from the citizens point of view since 1989. Thats the reason why the reform should be analyzed, evaluated and probably modified and modernized with contribution of academic background. The paper is focused on one of evident weak points of the reform the education system of employees (and elected members of municipalities or parliament) at all levels of the public institutions. The quality of human recourses in the public administration is crucial for the effectiveness of whole system of public administration and also consequently important for customers (citizens) satisfactions.
PrintDisplayed: 14/5/2024 06:24