FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁ. Volba studijního zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: pohledy vedení základních škol. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Volba studijního zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: pohledy vedení základních škol
Název česky Volba studijního zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: pohledy vedení základních škol
Název anglicky Academic Choice of Pupils with Special Educational Needs: the Views of Basic School Managements
Autoři FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, garant).
Vydání 2008.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00027692
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky professional aspiration; pupils with special educational needs; technology teachers; school management; technical fields; crafts; practical education; technology.
Štítky crafts, practical education, Professional aspiration, school management, technical fields, technology teachers, technology.
Změnil Změnil: doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc., učo 733. Změněno: 4. 2. 2009 12:53.
Anotace
Příspěvek pojednává o roli školy v oblasti podpory žáků při volbě další studijní/profesní cesty, se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Autoři v rámci výzkumu prováděného na základních školách dotazovali vedení škol a učitele praktických předmětů technického zaměření a zpracovali jejich zkušenosti a názory na zmíněnou problematiku. Jde o dílčí výsledky rozsáhlého šetření v rámci výzkumného záměru realizovaného na Pedagogické fakultě MU v Brně.
Anotace anglicky
The paper deals with the role of school in the field of pupil guidance in academic/career choice with a focus on children with special educational needs. Within the research conducted at basic schools the authors addressed school managements and technology teachers and processed their experience and opinions on the above mentioned issue. It concerns preliminary results of an extensive investigation within a research project conducted at the Faculty of Education Masaryk University in Brno.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 31. 5. 2024 20:30