2009
Tvorba hodnoty v dodavatelsko-odběratelských vztazích a její typy
ŠKAPA, Radoslav a Eva ŠVANDOVÁZákladní údaje
Originální název
Tvorba hodnoty v dodavatelsko-odběratelských vztazích a její typy
Název anglicky
Value creation in buayer-seller relationships and its forms
Autoři
ŠKAPA, Radoslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva ŠVANDOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Hradec Králové, Hradecké ekonomické dny 2009. Ekonomický rozvoj a management regionů, od s. 313-319, 7 s. 2009
Nakladatel
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/09:00057169
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-7041-227-5
UT WoS
000310659200046
Klíčová slova česky
Dodavatelsko-odběratelské vztahy; desk research; hodnota a tvorba hodnoty
Klíčová slova anglicky
Buyer-seller relationships; desk research;value and value creation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 4. 2013 13:51, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Žádná z organizací nevlastní všechny zdroje nezbytné k uspokojení požadavků svých zákazníků. Organizace jsou závislé na zdrojích, které jim poskytují dodavatelé a jsou tedy nuceny utvářet s nimi obchodní vztahy, které vedou k tvorbě sítí mezi podniky. Cílem našeho článku je prozkoumat existenci přímých a nepřímých funkcí vztahů při tvorbě hodnoty. Analýza je provedena na dvou skupinách podnikových spoluprací, a to spolupracích, které vedly ke stabilizaci podniku a spolupracích podněcujících další rozvoj. Dva typy spoluprací naplňovaly odlišné přímé a nepřímé funkce
Anglicky
Economic performance of a company does not depend on the company itself, but on its relationships to other subjects and the ability to create value from such relationships. Paradigm shift in management towards network perspective goes hand in hand with new understanding of value and value-creation process. In our article we try to identify direct and indirect ways of how value is created in relationships. Beside that, we also analyse two different kinds of relationships to prove that relationships, which stimulate further development of companies, create value more indirectly than relationships, which just support economical stability of companies.
Návaznosti
GA402/05/0795, projekt VaV |
|