D 2009

Tvorba hodnoty v dodavatelsko-odběratelských vztazích a její typy

ŠKAPA, Radoslav a Eva ŠVANDOVÁ

Základní údaje

Originální název

Tvorba hodnoty v dodavatelsko-odběratelských vztazích a její typy

Název anglicky

Value creation in buayer-seller relationships and its forms

Autoři

ŠKAPA, Radoslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva ŠVANDOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, Hradecké ekonomické dny 2009. Ekonomický rozvoj a management regionů, od s. 313-319, 7 s. 2009

Nakladatel

Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/09:00057169

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-7041-227-5

UT WoS

000310659200046

Klíčová slova česky

Dodavatelsko-odběratelské vztahy; desk research; hodnota a tvorba hodnoty

Klíčová slova anglicky

Buyer-seller relationships; desk research;value and value creation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 4. 2013 13:51, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Žádná z organizací nevlastní všechny zdroje nezbytné k uspokojení požadavků svých zákazníků. Organizace jsou závislé na zdrojích, které jim poskytují dodavatelé a jsou tedy nuceny utvářet s nimi obchodní vztahy, které vedou k tvorbě sítí mezi podniky. Cílem našeho článku je prozkoumat existenci přímých a nepřímých funkcí vztahů při tvorbě hodnoty. Analýza je provedena na dvou skupinách podnikových spoluprací, a to spolupracích, které vedly ke stabilizaci podniku a spolupracích podněcujících další rozvoj. Dva typy spoluprací naplňovaly odlišné přímé a nepřímé funkce

Anglicky

Economic performance of a company does not depend on the company itself, but on its relationships to other subjects and the ability to create value from such relationships. Paradigm shift in management towards network perspective goes hand in hand with new understanding of value and value-creation process. In our article we try to identify direct and indirect ways of how value is created in relationships. Beside that, we also analyse two different kinds of relationships to prove that relationships, which stimulate further development of companies, create value more indirectly than relationships, which just support economical stability of companies.

Návaznosti

GA402/05/0795, projekt VaV
Název: Identifikace sektorových klastrů v regionu jižní Moravy
Investor: Grantová agentura ČR, Identifikace sektorových klastrů v regionu jižní Moravy