2008
Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v Německu a v České republice
HRICOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v Německu a v České republice
Název anglicky
Communicative competence of pupils at elementary schools for the hearing impaired in Germany and the Czech Republic
Autoři
HRICOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Speciální pedagogika v interdisciplinárních a multidisciplinárních souvislostech, od s. 80 - 89, 9 s. 2008
Nakladatel
MSD
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00035033
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4762-4
Klíčová slova česky
komunikace; komunikační kompetence; komunikační formy jedinců se sluchovým postižením; znakový jazyk; znakovaný jazyk; prstová abeceda; přístupy ke vzdělávání sluchově postižených; orální metoda; totální komunikace; bilingvismus
Klíčová slova anglicky
communication; communicative competence; comunicative forms of individuals with hearing impairment; sign language; signed language; dactylic alphabet; approaches to education of the hearing impaired; oral method; total communication; bilingualism
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2011 10:11, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
V originále
V příspěvku je rozvinuta současná situace výzkumného záměru pro disertační práci, který se zabývá problematikou komunikačních kompetencí žáků základních škol pro sluchově postižené u nás a v německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Jelikož výzkum teprve proběhne, jde zejména o teoretická východiska a plány na realizaci výzkumného šetření.
Anglicky
This article outlines the current state of research plan for the authors doctoral thesis. The research deals with the range of communicative competences of pupils who attend primary schools for pupils with hearing impairment in the Czech Republic, and in Baden-Württemberg in Germany. As the research has not been conducted yet, the paper focuses on theoretical backround, as well as plans for the implementation of the research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|