C 2008

Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v Německu a v České republice

HRICOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v Německu a v České republice

Název anglicky

Communicative competence of pupils at elementary schools for the hearing impaired in Germany and the Czech Republic

Autoři

HRICOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Speciální pedagogika v interdisciplinárních a multidisciplinárních souvislostech, od s. 80 - 89, 9 s. 2008

Nakladatel

MSD

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00035033

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4762-4

Klíčová slova česky

komunikace; komunikační kompetence; komunikační formy jedinců se sluchovým postižením; znakový jazyk; znakovaný jazyk; prstová abeceda; přístupy ke vzdělávání sluchově postižených; orální metoda; totální komunikace; bilingvismus

Klíčová slova anglicky

communication; communicative competence; comunicative forms of individuals with hearing impairment; sign language; signed language; dactylic alphabet; approaches to education of the hearing impaired; oral method; total communication; bilingualism

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2011 10:11, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku je rozvinuta současná situace výzkumného záměru pro disertační práci, který se zabývá problematikou komunikačních kompetencí žáků základních škol pro sluchově postižené u nás a v německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Jelikož výzkum teprve proběhne, jde zejména o teoretická východiska a plány na realizaci výzkumného šetření.

Anglicky

This article outlines the current state of research plan for the authors doctoral thesis. The research deals with the range of communicative competences of pupils who attend primary schools for pupils with hearing impairment in the Czech Republic, and in Baden-Württemberg in Germany. As the research has not been conducted yet, the paper focuses on theoretical backround, as well as plans for the implementation of the research.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání