D 2009

Využití prvků zážitkového učení při přípravě učitelů tematického okruhu Svět práce : teoretické souvislosti, metodické poznámky a nárys aktivit

HLAĎO, P.

Základní údaje

Originální název

Využití prvků zážitkového učení při přípravě učitelů tematického okruhu Svět práce : teoretické souvislosti, metodické poznámky a nárys aktivit

Autoři

Vydání

Ústí nad Labem, Sborník z elektronické konference Zážitek a jeho funkce ve vzdělávání pedagogů [CD-ROM], od s. 1–14, 2009

Nakladatel

KVK ÚJEP

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7414-101-0

Klíčová slova anglicky

career choice, world of work, lower-secondary school, faculty of education, undergraduate education, framework educational programme, game, project method, learning from experience

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2009 19:22, doc. PhDr. Petr Hlaďo, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek seznamuje s možnostmi využití prvků zážitkového učení při přípravě budoucích učitelů volby povolání. První část je věnována teoretickým souvislostem volby povolání, zejména roli školy při volbě povolání žáků, zakotvení v kurikulárních dokumentech a požadavkům na kvalifikaci učitelů tematického okruhu Svět práce. Ve druhé části jsou představeny strategie, výukové metody a konkrétní aktivity semináře Světa práce vhodné pro pregraduální přípravu budoucích učitelů tohoto tematického okruhu.

Anglicky

This paper introduces the possibilities of using the experience learning elements during the practice of future career choice teachers. The first part is aimed at the theoretical connection of career choice, first of all at the position of school during pupils' career choice, the basement in the curicular documents and the requirements of qualification of World of Work topic teachers. In the second part we learn about strategies, education methods and particular activities of World of Work seminar suitable for the pregradual practice of future teachers of this topic.