ŘEHULOVÁ, Lenka. Informace o podnikání advokáta v podmínkách právní úpravy České republiky. Právní rozhledy : časopis pro všechna právní odvětví. Praha: C.H. Beck, 2009, roč. 17, č. 3, s. 82-86. ISSN 1210-6410.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Informace o podnikání advokáta v podmínkách právní úpravy České republiky.
Název česky Informace o podnikání advokáta v podmínkách právní úpravy České republiky.
Název anglicky Information on the business of the lawyer in the legal regulation of the Czech Republic.
Autoři ŘEHULOVÁ, Lenka.
Vydání Právní rozhledy : časopis pro všechna právní odvětví, Praha, C.H. Beck, 2009, 1210-6410.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50500 5.5 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Právnická fakulta
Klíčová slova anglicky History; The Rules of Professional Conduct and the Rules of Competition of Lawyers of the Czech Republic; Code of Conduct; lawyer; information on the business of the lawyer; publicity; advertising; professional publications; information provided to other persons
Štítky Advertising, Code of Conduct, history, lawyer, professional publications, publicity
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: JUDr. Lenka Řehulová, Ph.D., učo 77046. Změněno: 12. 3. 2011 22:17.
Anotace
Níže uvedený příspěvek pojednává o problematice reklamy a osobní publicitě advokáta v podmínkách právní úpravy České republiky. Úvodní kapitola je věnována historickému zakotvení dané otázky v jednotlivých právních předpisech upravujících výkon advokacie od roku 1868. Následuje detailní analýza právní úpravy obsažené v Pravidlech profesionální etiky a pravidlech soutěže advokáta České republiky (tzv. etický kodex), a to konkrétně ustanovení článků 25 až 28 včetně následné novely etického kodexu z roku 2003. Při zpracování příspěvku bylo využito metody interpretační, analyticko-deskriptivní a metody hodnocení. Autor hojně pracuje s případy z kárné praxe.
Anotace anglicky
The under-mentioned paper is devoted to the matter of advertising and personal publicity of a lawyer in the legal regulation of the Czech Republic. The introductory chapter is dealing with the historical aspects of this question in particular legislation concerning the exercise of legal counsel since 1868. The following part is focused on the detailed analysis of legal regulation included in The Rules of Professional Conduct and the Rules of Competition of Lawyers of the Czech Republic (Code of Conduct), namely articles 25 to 28. The amendment of the Code of Conduct in 2003 is involved. The author used the interpretative method, method of descriptive analysis, method of evaluation and handled with many of the disciplinary decisions.
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 15:15