STREJČKOVÁ, Dagmar. Mediální gramotnost jako rámcový cíl mediální výchovy ve výuce českého jazyka na 2. stupni základních škol. In Tušková, J. M. (ed.) II. Studentská vědecká konference katedry českého jazyka 2008. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, katedra českého jazyka, 2009, s. 29-34. ISBN 978-80-210-4818-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mediální gramotnost jako rámcový cíl mediální výchovy ve výuce českého jazyka na 2. stupni základních škol.
Název česky Mediální gramotnost jako rámcový cíl mediální výchovy ve výuce českého jazyka na 2. stupni základních škol.
Název anglicky Media literacy as the frame aim of media education in the education of the Czech language on the upper elementary schools
Autoři STREJČKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Tušková, J. M. (ed.) II. Studentská vědecká konference katedry českého jazyka 2008, od s. 29-34, 6 s. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, katedra českého jazyka
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00035193
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4818-8
Klíčová slova anglicky Media - literacy - functional literacy - informational literacy - media literacy - media education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D., učo 68811. Změněno: 23. 3. 2013 13:58.
Anotace
Článek se zabývá definováním pojmu mediální gramotnost a jeho začleněním do systému ostatních gramotností, zejména gramotnosti funkční a informační. Zmiňuje a odůvodňuje důležitost osvojení si mediální gramotnosti dnešními žáky základních škol. Cestou, jak dosáhnout mediální gramotnosti, je mediální výchova. V článku je tedy prezentováno i začlenění mediální výchovy jako průřezového tématu do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jeho napojení zejména na vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace. Zmíněna je i důležitost odborné připravenosti učitelů, kteří mediální výchovu do výuky svých předmětů zahrnou, jakož i nabídka institucí, kteří tuto odbornou vybavenost učitelů zajišťují.
Anotace anglicky
The article deals with definition of the media literacy concept and his incorporation into system of other literacies, especially functional and informational literacy. The article mentions and gives reasons for assumption of media literacy by contemporary pupils. The way how to achieve media literacy is a media education. In the article there is presented the incorporation of media education as the theme of RVP ZV (The Frame Educational Programme of Primary Education) and its inosculation predominatingly to Language and Language communication educational area. There is mentioned the importance of teachers who will implicate the media education to their lessons as well and the offer of institutions, which cater to these facilities of teachers.
Návaznosti
MUNI/41/051/2009, interní kód MUNázev: Mediální výchova jako průřezové téma RVP ZV
Investor: Masarykova univerzita, Mediální výchova jako průřezové téma RVP ZV
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 13:35