LAZAROVÁ, Bohumíra. Teachers in the late stage of their career: on the methodology of the research and its first results. In Proceedings of International conference on educational science ICES 08. 1. vyd. Famagusta: Eastern Mediterranean University, 2009, s. 1338-1343. ISBN 978-975-8401-66-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teachers in the late stage of their career: on the methodology of the research and its first results
Název česky učitelé v pozdní fázi kariéry: k metodologii a prvním výsledkům
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Famagusta, Proceedings of International conference on educational science ICES 08, od s. 1338-1343, 6 s. 2009.
Nakladatel Eastern Mediterranean University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/09:00029238
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-975-8401-66-6
Klíčová slova česky kariéra učitele; profesionální rozvoj učitelů; starší učitelé
Klíčová slova anglicky teacher career; teachers professional development; teaching profession; elderly teachers
Štítky elderly teachers, teacher career, teachers professional development, teaching profession
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Změněno: 23. 3. 2009 11:24.
Anotace
The author focuses on the main risks involved in the process of ageing related to the specific characteristics of teaching profession. Theoretical fundings are suplemented with preliminary research results. The authors opens a discussion on several possibilities of motivating teachers towards the very end of their professional vareer by educational policies and mainly by school itself.
Anotace česky
Autorka zaměřuje pozornost k hlavním problémům spojeným s procesem stárnutí v profesi učitele. Teoretický rámec je doplněn o první výsledky výzkumu zaměřeného na psychologické, pedagogické a sociální aspekty učitelů v pozdní fázi kariéry. Autorka také otevírá diskusi o možnostech podpory a motivace starších učitelů a to jak ze strany školeké politiky, tak především ve strany škol samotných.
Návaznosti
GA406/08/0176, projekt VaVNázev: Učitelé v pozdní fázi kariéry
Investor: Grantová agentura ČR, Učitelé v pozdní fázi kariéry
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 18:17