HORKÁ, Hana a Hana FILOVÁ. Daří se nám zkvalitňovat pregraduální přípravu učitelů 1. stupně základní školy na Pedagogické fakultě MU? In Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky. první. Olomouc: Votobia Olomouc, 2009, s. 68-74. ISBN 978-80-7220-315-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Daří se nám zkvalitňovat pregraduální přípravu učitelů 1. stupně základní školy na Pedagogické fakultě MU?
Název anglicky DO WE EXPERIENCE QUALITY INCREASE IN TEACHER TRAINING FOR PRIMARY SCHOOLS AT FACULTY OF EDUCATION MASARYK UNIVERSITY?
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana FILOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Olomouc, Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky, od s. 68-74, 7 s. 2009.
Nakladatel Votobia Olomouc
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00035318
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7220-315-4
Klíčová slova česky Učitelství 1. stupně základní školy, studijní program, profesionální kompetence učitelů, učitelská profese, integrace pedagogické, psychologické a praktické pregraduální přípravy
Klíčová slova anglicky Teacher training for primary schools; study programme; teachers professional competences; teachers profession; integration of educational; psychological and practice preparation.
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 25. 8. 2013 09:44.
Anotace
Ve stati jsme se pokusily nastínit naše zkušenosti se studijním programem Učitelství pro 1. stupně základní školy, který byl zaveden v roce 2002. Vycházíme při tom z konfrontace našich původních záměrů a cílů s realitou; informace jsme získaly výzkumem prostřednictvím ročníkové ankety se studenty posledního ročníku, kteří se ve strukturované reflexi vyjadřovali k vybraným tématům: Celková spokojenost s úrovní studia a rozvoj vztahu k profesi. Obsah jednotlivých disciplín ve studiu, jejich přínos, využitelnost, návaznosti. Integrace blízkých studijních disciplín, hlavně pedagogiky, psychologie a různých forem praxe. Kvalita výuky na pedagogické fakultě a úroveň odborných kompetencí VŠ učitelů. Kvalita praktické složky přípravy,výběr cvičných učitelů a fakultních škol.
Anotace anglicky
In the present paper we tried to outline our experience with Teacher Training For Primary Schools study programme in 2002. Our efforts are based on a confrontation of former intentions and goals with reality; the information were acquired through the research the final grade inquiry with students who expressed their opinions on selected topics in a form of structured reflexion: Overall satisfaction with the quality of a study and the development of correlation to a profession Curriculum content in every single discipline and its prospective benefits, further usability and sequences. Integration of closely related disciplines especially pedagogy, psychology and various forms of practice. Class quality being experienced throughout the whole cycle of study and lecturers expertise. Quality of practical preparation and its evaluation and selection of guiding teachers and faculty schools.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 11:33