JANÍKOVÁ, Věra. Qualität des fremdsprachlichen Unterrichts: ein facettenreicher Begriff. (Quality of Foreign Language Teaching: A Manifold Concept.). In Dosahování a hodnocení kvality ve výuce cizích jazyků. 1st ed. Praha: Metropolitní univerzita, 2009, 14 pp. ISBN 978-80-86855-45-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Qualität des fremdsprachlichen Unterrichts: ein facettenreicher Begriff.
Name in Czech Kvalita cizojazyčné výuky: mnohoznačný pojem.
Name (in English) Quality of Foreign Language Teaching: A Manifold Concept.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Praha, Dosahování a hodnocení kvality ve výuce cizích jazyků. 14 pp. 2009.
Publisher Metropolitní univerzita
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00035386
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-86855-45-5
Keywords (in Czech) výuka cizích jazyků; kvalita; metody; principy; učitelské kompetence
Keywords in English foreign language teaching; quality; methods; principles; competences of teacher
Tags competences of teacher, foreign language teaching, methods, principles, Quality
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 3/6/2009 20:35.
Abstract
Es ist heutzutage unumstritten, dass im multikulturellen Raum Europas die sprachlichen Kenntnisse eine entscheidende Rolle spielen. In diesem Zusammenhang wird gerade die Frage nach der Qualität des Fremdsprachenunterrichts intensiv diskutiert. Da aber der Prozess des Fremdsprachenlehrens und -lernens durch seine Mehrdimensionalität gekennzeichnet wird, weist auch seine Qualität mehrere Facetten auf, die in einem kurzen Statement thematisiert werden.
Abstract (in Czech)
V současné multikulturní Evropě jsou znalosti cizích jazyků nepostradatelné. I v této souvislosti je pozornost stále více věnována kvalitě jazykové výuky. Příspěvek poukazuje na vícedimenzionalitu pojmu kvalita učení a vyučování cizího jazyka a jeho vybrané aspekty blíže charakterizuje.
Abstract (in English)
Nowadays, it is undisputable that language knowledge plays a crucial role in the multicultural Europe. Regarding this matter, the issue of quality in foreign language teaching is being debated on intensely. The process of learning foreign languages, however, is specific for its multidimensionality, and therefore, also the quality of it shows various facets which are discussed in the present paper.
PrintDisplayed: 30/4/2024 10:34